Kako nas trgovci mame da što više potrošimo

Sremska Mitrovica – Koliko puta vam se desilo da uđete u prodavnicu i da pored onoga što sto ste nameravali da kupite u vašoj korpi se nađu i neki drugi proizvodi kupljeni neplanski? Jedan od glavnih razloga zbog koga se ovakve stvari dešavaju jeste upravo još jedna trgovačka “umetnost”, umetnost izlaganja artika na policama.

Da li ste se nekada zapitali zašto se pored polica sa pivom nalaze i police na kojima je izložen čips i kikiriki ili pored čajeva med? Zšto su mleko i jaja uvek u najzabačenijem delu prodavnice?

Prema nekim istraživanjima kupcu je potrebno u proseku oko tri sekunde da bi uočio prozvod na polici u prodavnici, pa prema tome trgovci izlaganju robe pridaju izuzetnu pažnju u cilju povećanja prodaje i profita.

eko-PRODAVNICE

Da li ste razmišljali o tome koliko način ređanja robe i lokacija utiče na prodaju nekog proizvoda?
Horizontalnim postavljanjem robe (isti proizvod se ređa više puta u horizontalnom nizu), radi se kako bi učestalost tog proizvoda vizuelno privukla pogled potrošača, dok se vertikalnim raspoređivanjem robe želi dobiti vizuleni utisak stuba, takođe sa ciljem privlačenja pogleda potrošača. Postoje i takozvana paletna mesta, to su oni proizvodi, koji se ne nalaze u redovnim policama, nego na posebnim mestima i stalcima, na kojima je raspoređena tematska roba, na primer slavski, božićni pokloni i slično.

Najvažnije, najprodavanije artikle trgovci ređaju u visini očiju. Lokalni ili regionalni artikli koji su veoma poznati na lokalnom tržištu izlažu se pored vodećih brendova istog artikla. Na najnižim policama uglavnom se nalaze najjeftiniji proizvodi.

Unakrsno izlaganje robe je takođe veoma često. Takvo izlaganje robe podrazumeva da se dva proizvoda koja se u domaćinstvu koriste zajedno i na policama nalaze jedan pored drugog, pa samim tim kupovinom jednog stimuliše se i kupovina drugog, čak i kada kupac to nije planirao.

Neke od osnovnih namirnica kao što su hleb, mleko i jaja po pravilu se nalaze u najzabačenijem i uglu prodavnice, kako bi potrošači morali da prođu kroz celu radnju da bi došli do njih, pa se mogućnost kupovine još nekih proizvoda povećava.

Proizvodi namenjeni decu su uglavnom poređani na nižim policama, kako bi bili u visini očiju dece.

Još neke “Zamke” za kupce

– meso u frižiderima izgleda svežije pod veštačkim crvenim svetlom
– roba se pakuje u velike kupe na sredini radnje jer onda kupac stiče utisak da je ta roba povoljna
– na više mesta se postavljaju frižideri sa manjim pakovanjima vode i sokova koji privlače kupce koji se najčešće osvežavaju u samoj radnji
– na kasi su sitni proizvodi koji mame kupce
– svakog vikenda su aktuelna sniženja prilikom takvih kupovina potrošači potroše mnogo više nego što su planirali

Za sam kraj nekoliko saveta za bolju kupovinu:
– u nabavku treba ići sa spiskom od koga ne treba odstupati
– nikada ne treba ići praznog stomaka, jer će glad uticati na to da se pazari više hrane
– takođe najbolje je ići sam u kupovinu jer će uticaj prijatelja doprineti da kupite više
– ne kupovati velika pakovanja hrane iako je cena pristupačna ukoliko će se pola od toga baciti

You May Also Like