Deonica auto-puta od izuzetnog strateškog značaja uskoro bi mogla da bude spremna za upotrebu
Preduzeće „Putevi Srbije“ raspisalo je javni poziv za tehnički pregled izvedenih radova na deonici auto-puta Sremska Rača–Kuzmin, kao i mosta preko Save, u okviru budućeg pravca Beograd–Sarajevo. Rok za dostavljanje ponuda je 30. jul, dok je posao vredan 16,7 miliona dinara, a mora biti završen u roku od 30 dana.
Tehnički pregled ima za cilj da utvrdi da li su objekti podobni za upotrebu, odnosno da li su svi radovi izvedeni u skladu sa standardima bezbednosti i kvaliteta.
Ključna saobraćajnica za vezu sa BiH
Deonica duga oko 18 kilometara projektovana je za maksimalnu brzinu od 130 kilometara na sat i deo je strateškog povezivanja Srbije sa Bosnom i Hercegovinom. Početak trase se nalazi kod denivelisane raskrsnice Kuzmin, sa direktnom vezom na postojeći pravac kroz Kuzmin i Bosut sve do graničnog prelaza Sremska Rača.
Radove na ovoj važnoj saobraćajnici izvodi turska kompanija TASYAPI, a projektna dokumentacija je delo Saobraćajnog instituta CIP.
Trasa se pruža pravcem sever–jug, uz brojne mostove preko melioracionih kanala, denivelisane raskrsnice, kao i posebnu „truba“ raskrsnicu koja spaja naselja Bosut i Sremska Rača sa autoputem.
Most, granica, koridori
Poseban značaj deonice daje i most preko reke Save, čija je izgradnja započeta u oktobru 2019. godine, a dugačak je oko 1.300 metara. Nedaleko od mosta, na 500 metara udaljenosti, planiran je i zajednički granični prelaz Srbije i BiH, sa 12 traka za automobile i četiri za teretna vozila, koji će se prostirati na 50 hektara.
Tender za izgradnju graničnog prelaza raspisala je Direkcija za imovinu Republike Srbije, a posao je vredan oko 45,2 miliona evra.
Završetak do kraja godine
Prema aktuelnim planovima, kompletna deonica trebalo bi da bude završena do kraja 2025. godine. Radovi na samom auto-putu počeli su u martu 2022, a ukupna vrednost projekta iznosi oko 225 miliona evra.
Kako navode iz Puteva Srbije, ova saobraćajnica ima veliki geostrateški značaj, jer će obezbediti direktnu vezu Srbije sa BiH i povezati je sa panevropskim koridorima, čime se dodatno podstiče regionalna saradnja, trgovina i mobilnost.