Teatralnost i privlačenje pažnje

Od strane Ozon
0 komentar

Ovo je veoma važan trenutak jer…. e, šta je ovo? Neko mi piše na Viber.

Stani! Šta sam ono počeo? Aha, Pričam na temu ekologije, ali ajde da dodam još ovo, vratiću se na početak. Dakle.

Osnovni problem danas, je što ljudi nemaju fokus i ništa im ne drži pažnju, pogotovo kada govornik skače sa teme na temu i priča duže od 20 minuta.

Zašto bi nekome bila toliko potrebna pažnja da bi uradio skoro sve ne bi li je dobio ? Nagađanja su brojna i često dolazimo do toga da svako u sebi ima svoje razloge zbog kojih privlači pažnju na sebe i šta tom pažnjom zapravo želi da dobije. 

Ljudi se dele po tome šta je ono što ih čini živim i na koje načine dolaze do toga. Nekome je cilj moć, drugome profesionalni uspeh ili spajanje sa drugim, dok je nekima osnovni cilj pažnja.

Naravno da ne postoji nikakav mađioničarski trik kojim ćete uspeti automatski da privučete pažnju ljudima koji vas slušaju. Ipak, postoje neke stvari na koje naročito treba obratiti pažnju i koje vam mogu pomoći u ovome. 

Prvo, ne pričajte duže od 10 minuta, nakon toga niko vas više ne sluša. A ako još krećete sa jednom temom a usput ubacite još nekoliko, izgubili ste pažnju kod prve priče.

Dobra je taktika da krenete sa vređanjem, slušaoce će to na kratko zainteresovati ali ako ne stanete na vreme, vaša priča više nikoga ne interesuje.

Ne, naravno da to nema veze sa vama, naučno je dokazano da je pažnja onoga ko vas sluša najduža, verovali ili ne, samo tri minuta.

Zastrašujuće, zar ne?

Toliko smo se trudili, uložili svu svoju energiju da ispoliramo svaku rečenicu u našem savršenom govoru, a onda vidimo da ljudi dođu i odnose se prema njemu sa krajnjim nipodaštavanjem.

No, nećemo da kukamo, nego ćemo da iskoristimo i naučimo da prilagodimo naš govor vremenu koje je potrebno da kažemo ono što je bitno i čemu želimo da damo značaj.

Za kraj, veština govorništva se uči, naučite i pomozite i sebi i drugima.

Možda Vam se svidi i