Blaže kazne za brzu vožnju po gradu

Od strane Ozon
0 komentar

Nacrt Zakona o bezbednosti saobraćaja donosi neočekivane novine, a jedna od njih jesu blaže kazne za prekoračenje brzine u gradu.

Kako piše „Blic“, vozači koji voze između 70 i 80 kilometara na sat u naselju neće više dobijati nijedan negativni poen, niti će ostajati bez dozvole, već će kao kaznu morati da plate 10.000 dinara ili 5.000 ako plate u roku od osam dana.

To znači da će vozači praktično moći da voze i do 30 kilometara na sat brže nego što je dozvoljeno, budući da je maksimalna brzina u naselju 50 km na sat. Ta odredba jedna je od najdiskutabilnijih promena u novom Zakonu o bezbednosti saobraćaja, koji bi trebalo da do kraja godine bude usvojen u Skupštini Srbije.

Kako ovaj list saznaje, MUP se na ovakav potez odlučio jer su mnogi vozači bili kažnjeni za prekoračenje brzine na mostovima, iako realno u tim trenucima nisu ugrožavali saobraćaj.

Prema važećem zakonu, pri prekoračenju brzine u naselju od 21 do 50 kilometara na sat predviđeni su novčana kazna (od 6.000 do 20.000 dinara), četiri kaznena poena i zabrana upravljanja vozilom od najmanje mesec dana.

Profesor na Saobraćajnom fakultetu Milan Vujanić ističe za „Blic“ da sa životima pešaka ne bi smelo da bude kompromisa.

– Nauka je dokazala da prilikom sudara pri brzini od 80 kilometara na sat nema preživelih pešaka, a da pri brzini od 50 kilometara na sat, koliko je kod nas ograničenje u gradu, gine 40 odsto pešaka. Zato je, recimo, u Japanu ograničenje brzine u naselju 40 na sat, a u Parizu 30. Da bismo smanjili broj poginulih u saobraćaju, moramo sve vozače koji prekorače dozvoljenih 50 kilometara na sat kažnjavati kako novčano tako i negativnim bodovima i oduzimanjem dozvole – uveren je Vujanić.

Damir Okanović iz Komiteta za bezbednost saobraćaja smatra da su novine u kažnjavanju prekoračenja brzine nastale iz sistemski nepravilnog tumačenja postojećeg zakona.

– I u aktuelnom zakonu pod naseljem se podrazumeva izgrađen prostor sa objektima. To znači da, primera radi, mostovi nisu naselje i na njima bezbednost nije ugrožena kad vozači voze brže od propisanih 50 kilometara na sat, samo ne smeju da voze brže od 80. Ali opet ih je zbog toga saobraćajna policija često kažnjavala. S druge strane, mnogo veća opasnost je kada vozač ide 80 na sat u ulici gde imate pešake i stambene objekte – objašnjava Okanović.

Takođe, zanimljiv je i još jedan detalj iz predloga novog zakona, a tiče se motociklista. Naime, oni će moći da koriste žutu traku.

Autor: Blic
Izvor: 021.rs

Možda Vam se svidi i