Sremska Mitrovica – Kada se kaže falsifikovanje, većina prvo pomisli na novac, ali ne falsifikuje se samo on, postoji čitava paleta proizvoda koji se falsifikuju i uspešno prodaju kao originali.
Da je falsifikovanje sve unosniji „posao“ govore podaci da se u poslednjih nekoliko godina na tržištu sve češće mogu naći proizvodi koji pored imena nemaju zajedničko ništa sa proizvodom koji je falsifikovan, ali isto tako i savršene kopije. Od kvaliteta samog proizvoda i amlabaže koji je u većini slučajeva lošija od originalnog proizvoda, preko toga da neki proizvodi mogu predstavljati opasnost po zdravlje konzumenata, do toga da postoje toliko dobre kopije koje se na prvi pogled ne razlikuju od originala, falsifikuje se skoro sve.
Od novčanica, robnih marki, lekova, proizvoda za higijenu, pa do proizvoda za ishranu sada se može falsifikovati bilo šta. Jedan od glavnih pokazatelja da je neki proizvod falsifikat jeste prvenstveno njegova cena koja je u većini slučajeva niža od cene originalnog proizvoda. Kvalitet falsifikovanih proizvoda je po pravilu lošiji, kao i ambalaža. Međutim ni ovi pokazatelji nekada nisu dovoljna da se prepozna falsifikovani proizvod, jer su kopije sve bolje, pa ih je sve teže razlikovati od originalnih proizvoda.
Kompanija Pionir iz Subotice upravo juče je izdala obaveštenje da su se na tržištu pojavili plagijati nekoliko njenih konditorskih proizvoda. Reč je o kopijama negro bombona, medenog srca i minjon-kocki.
Najčešće i najpogodniji za falsifikovanje su maslinovo ulje, čajevi, začini, med, mlevena kafa, sirupi, vino, ali i mnoge druge namirnice, što se tiče lekova najviše se „trguje“ falsifikovanim lekovima protiv bolova, antidepresivima, medikamentima za sprečavanje infarkta i moždanih udara, biorelaksansima i ginekološkim preparatima, a od brendova odeće i obuće “najpopularniji” za falsifikovanje su Nike, Reebok, Addidas, La Costa, što se tiče novčanica najfalsifikovanije novčanice, prema informacijama Narodne banke Srbije, jesu one od 2.000 dinara.