Stupanjem na snagu Odluke o ukidanju vanrednog stanja, počev od 7. maja 2020. godine, svi zahtevi za upućivanje zaposlenih na plaćeno odsustvo duže od 45 radnih dana, podnose se po redovnoj proceduri, koja je važila pre početka vanrednog stanja, saopštilo je Ministarstavo za rad, zapošljavanje, boračka i socijalna pitanja .

Zahtevi se mogu poslati i preporučenom pošiljkom na adresu Ministarstava – Nemanjina 22-26, 11000 Beograda.

Rešenja Ministarstva o davanju saglasnosti za upućivanje zaposlenih na plaćeno odsustvo duže od 45 radnih dana, u periodu dok je bila na snazi Odluka o proglašenju vanrednog stanja, izdata su sa rokom važenja najkasnije do dana prestanka vanrednog stanja.

„Iz Ministarstva obaveštavaju javnost i poslodavce, koji imaju potrebe za korišćenjem prava za upućivanje zaposlenih na plaćeno odsustvo duže od 45 radnih dana, da izdata rešenja Ministarstva za vreme vanrednog stanja, prestaju da važe dana 06. maja 2020. godine, te da ukoliko imaju i dalje potrebe da upućuju zaposlene na plaćeno odsustvo, podnesu nove zahteve za davanje saglasnosti za upućivanje zaposlenih na ovo plaćeno odsustvo po redovnoj proceduri, uz mišljenje reprezentativnog sindikata grane ili delatnosti osnovanog na nivou Republike u skladu sa Zakonom o radu“, piše u saopštenju.

Zaintesovani poslodavci ukoliko planiraju podnošenje zahteva u skladu sa članom 116. stav 2. Zakona o radu, potrebno je da vode računa o rokovima, koje je neophodno ispoštovati u smislu Zakona o radu i Zakona o opštem upravnom postupku, imajući u vidu da je pre donošenja rešenja o davanju saglasnosti potrebno zatražiti mišljenje reperezentativnog sindikata.

Možda Vam se svidi i