Tunel „Iriški venac“ dobio specijalno priznanje

Od strane Ozon
1 komentar

Svake godine ta svetska organizacija dodeljuje nagrade za dostignuća u toj industriji. Srbija, kao domaćin, van konkurencije, ove godine dobila je specijalno priznanje za tunel „Iriški venac“ za doprinos tunelogradnji, prenosi RTS.

Tunelske cevi „Iriškog venca“, budućeg najdužeg tunela u zemlji, biće probijene do kraja godine, najavljuju iz Koridora Srbije. 

Tunel dug 3,5 kilometara gradi se po najvišim međunarodnim standardima. 

Na auto-putevima u Srbiji trenutno ima 19 tunela, ukupno dugih 33 kilometara.

Tuneli predstavljaju najkompleksnije građevinske poduhvate našeg vremena. Oni su izraz vrhunskog inženjerskog znanja, tehnološkog napretka, ali i strateške odluke jedne države da ulaže u povezivanje, u razvoj, u bezbednost, a time i u budućnost„, rekla je ministarka građeviunarstva, saobraćaja i infrastrukture Aleksandra Sofronijević.

Stručnjaci iz tunelogradnje, iz celog sveta prvi put u Beogradu, diskutuju o projektima u regionu – održivim rešenjima, bezbednosti, digitalnim tehnologijama, energetskim tunelima i izgradnji beogradskog metroa.

Srbija sada kreće sa investicijama i povezivanjem regiona. I jako je važno da dovedemo svetske stručnjake jer mi imamo odlične inženjere„, smatra potpredsednica srpskog ogranka Međunarodnog udruženja za tunele i podzemne konstrukcije (ITA) Sanja Zlatanić.

Kako je dodala, važno je podeliti iskustva u vezi sa projektovanjem, izgradnjom tunela i podzemnih objekata, naročito u vezi sa sigurnošću tih objekata.

Pročitaj još

Više od 100 projekata konkurisalo je za nagrade međunarodnog udruženja za tunele i podzemne konstrukcije. Od 25 finalista, stručni žiri izabrao je najbolje u sedam kategorija.

Andrea Pigorini, predsednik Međunarodnog udruženja za tunele i podzemne konstrukcije (ITA), kaže da svake godine nagrade te organizacije prepoznaju najistaknutija dostignuća u podzemnom inženjerstvu širom sveta.

Reč je o najistaknutijim projektima, najnaprednijim tehnologijama, opremi, najinovativnijim materijalima i najperspektivnijim mladima u tunelogradnji koji predstavljaju budućnost naše profesije“, navodi Pigorini.

Trenutno se u Srbiji, u različitim fazama, gradi oko 480 kilometara auto-puteva i brzih saobraćajnica. U pripremi je još više od 850 kilometara uz izgradnju novih tunela koji će predstavljati tehnička i logistička dostignuća na evropskom nivou.

Autor RTS

Možda Vam se svidi i

1 komentar

Re 03.10.2025. - 9:44 pm

Nekada ne samo da smo kao zemlja mogli sami sebi da gradimo najkomplikovanije objekte kao sto su veliki tuneli, vijadukti, kolosalni podzemni objekti ,tornjevi itd vec su nase domace firme to radile i po svetu. A danas i pored enormnog napretka tehnike, tehnologije mi kao zemlja nismo sposobni da samostalno gradimo auto put po ravnom a kamo li nesto komplikovanije vec za nas to rade kinezi, azerbejdzanci itd i to za ogroman novac. Tuzno i zalosno

Odgovori

Ostavi komentar