Na sednici Skupštine grada Sremska Mitrovica, održanoj 28. oktobra 2025. godine, odbornici su prihvatili predlog o formiranju radnog tela koje će proveriti sprovođenje ugovora o javno–privatnom partnerstvu između Grada i prevoznika „Sirmium bus“.
Odluku je predložila odbornička grupa „Grad za sve nas“, a povod za njeno donošenje bio je nedavni udes autobusa prevoznika „Sirmium bus“, koji je deo partnerstva sa Gradom Sremska Mitrovica.
Zadatak novog tela bio bi da detaljno proveri usklađenost trenutnog stanja javnog i prigradskog prevoza putnika sa kriterijumima iz ugovora o partnerstvu koji je Grad potpisao sa prevoznikom.
Kako se navodi, zadatak ovog novog radnog tela bio bi da se detaljno proveri usklađenost trenutnog stanja javnog i prigradskog prevoza putnika sa kriterijumima iz ugovora o javno-privatnom partnerstvu koje je potpisan između Grada i prevoznika.
U obrazloženju predloga navodi se da je formiranje ovog tela usledilo nakon saobraćajne nesreće u kojoj je učestvovao autobus prevoznika „Sirmiumbus“, koji je ujedno izabrani partner grada u javno-privatnom ugovoru o prevozu putnika.
„Radi bezbednosti svih naših građana, potrebno je utvrditi stvarno stanje javnog gradskog i prigradskog prevoza putnika“, navodi se u dokumentu koji potpisuje odbornička grupa „Grad za sve nas“.
Rasprava o transparentnosti ugovora i povrede Poslovnika
Odbornik opozicije Miroslav Jovanović prethodno je zatražio uvid u sam ugovor o javno–privatnom partnerstvu, ukazujući na „tehnički neispravna vozila, nepoštovanje reda vožnje i loše uslove za putnike“.
Predsednik Skupštine grada Vladimir Sanader odbacio je tvrdnje da je ugovor nedostupan javnosti.
„Kada je to bilo tajno? Taj ugovor je usvojila Skupština grada i on nikako nije tajan. Svi odbornici koji su tada učestvovali u radu dobili su ugovor na uvid. Kako može biti tajno nešto što je bilo deo skupštinske procedure?“, rekao je Sanader.
On je dodao da je „predlog ugovora bio centralna tačka tadašnje sednice“ i naglasio da „nema nikakve tajnosti – ni u pogledu uslova, ni u pogledu operatera, jer je sve urađeno po zakonu“.
Prema njegovim rečima, ugovor je bio javno dostupan još kada je potpisan 2018. ili 2019. godine, te je ocenio da „svako ponovno otvaranje te teme sada ima više političku nego suštinsku pozadinu“.
Tokom rasprave više odbornika smenjivalo se na govornici, a pored teme javnog prevoza, dotaknute su i situacije iz prethodnih mandata. Rasprava je povremeno bila oštra, uz međusobne optužbe i uvrede, zbog čega je za dva odbornika izglasana povreda Poslovnika.
Za samo ovaj predlog potrošeno je više od sat vremena skupštinskog zasedanja, i to pre nego što je počela rasprava o prvoj tački dnevnog reda.