Sremska Mitrovica – Fruška gora, omiljena destinacija izletnika i rekreativaca, ovih dana omiljena je destinacija mnogih izletnika. Dani pred nama idealni su za šetnje i boravak u prirodi, ali posetioce Nacionalnog parka od sada čeka – naplata ulaska u zaštićeno područje.
Uprava Nacionalnog parka Fruška gora započela je sprovođenje Zakona o naknadama za korišćenje javnih dobara, kojim je predviđena naplata ulaza u cilju očuvanja prirodnih vrednosti ovog područja. Kako ističu nadležni, sav prihod biće usmeren na unapređenje infrastrukture, uređenje staza, izletišta i mobilijara, kao i na mere zaštite prirodnog ambijenta.
Naknade i vinjete

Prema utvrđenom cenovniku, poseta za fizičko lice košta 100 dinara, dok korišćenje putničkog vozila ili motocikla iznosi 300 dinara. Za redovne posetioce uvedena je mogućnost kupovine godišnje karte: 600 dinara za pojedinačne posete i 1.200 dinara za korišćenje vozila tokom cele godine.
„Godišnje karte omogućiće posetiocima nesmetano i povoljnije korišćenje prostora, uz obavezu poštovanja svih pravila zaštite prirode“, navodi se u saopštenju JP „Nacionalni park Fruška gora“.
Podeljena mišljenja građana
Građani su, očekivano, podeljenih stavova. Dok mnogi razumeju potrebu za zaštitom prirode i uređenjem prostora, drugi ukazuju na to da i simbolične sume mogu predstavljati dodatni izdatak za one koji svakodnevno koriste park za rekreaciju ili prolaze kroz njega.
„Razumem potrebu da se nešto očuva, ali ako svaki dan dolazim da trčim ili vozim bicikl, to je 3.000 dinara mesečno samo za ulaz. Nije malo“, kaže Nikola, redovan posetilac iz Novog Sada.
S druge strane, Marija iz Beočina smatra da je godišnja karta „sasvim razumna opcija, posebno ako znamo da će novac ići za konkretno unapređenje prostora“.
Alternativni pravci za tranzit
Za stanovnike okolnih mesta i one koji Frušku goru prelaze u tranzitu, predviđeni su takozvani poprečni pravci – putevi koji ne podrazumevaju naplatu naknade. Među njima su pravci Ležimir–Sviloš, Bešenovo–Beočin, Vrdnik–Rakovac i Irig–Sremska Kamenica.
33 komentari
Još jedan dodatni harač vladajuće partije sram vas bilo
Plaćalo se i pre 2o god.pa prestali.
Ovo je Srbija, ja sam sumnjičav u vezi utroška novca, dok se ugrade oni šta prodaju karte i td, najmanje novca će otići u prave svrhe. Odmah me zanima ko štampa potvrde o uplati i kako se kontroliše transver novca, siguran sam da već postoji zloupotreba!!!
Bio bi red da se ili dom restaurira.
Ili da se ukloni..objekat nije bexbedan…uruśava se.Dobro će biti bilo śta, samo da ovo ruglo se SREDI…
Ja koliko znam da naplaćuju unazad 7-8 godina evo ja imam godišnje karte sve unazad.
Strasno
Plaćalo se j 2005 te.
Da li se iko od ljudi u Nacionalnom parku pitao kako mi koji živimo u Vrdniku da dođemo do kuće? A pošto živim na 200 m od NP. Zanima me koje je to drvo zasađeno u zadnjih 10 godina. Ovde se prijavi pokolj šume. Za to nema odgovornih…
Pa da sada kada su je sve isekli…..nemam reci…
Nije problem platiti.Problem je što se ništa ne radi,put od Sviloša do Divoša je katastrofa,odron koji nije sređen preko 20 godina,put zarastao,drveće porušeno grebe kola pored puta,zimi se ne čisti,o kakvom održavanju se ovde priča,u tom pravcu ne znam kada sam zadnji put video novu klupu ili kantu za smeće,ma strašno.
Gde je drveće. U nacionalnim parkovima nema pute a sve flora i fauna. Nema zgrada, bolnica, hotela. Nacionalni park Plitvička jezera naj veća u Evropi, Yelostoun na svetu. fruška gora liči na pustinju a ne na šumu. I u SFRJ su tu bogati hteli da grade svoj grad ali je sprećeno. Šta bi sa tv tornjem? Ekad su većina građana izlazili na izlet a sad ništa.
Naravno naplacivanje bez fiskalnog ili bilo kakvog racuna i to samo vikendom kad je lepo vreme vec godinama!Kome pare od naplate idu?
Plaćalo se j 2005 te.Opa pa tebi ne smeta fiskali a svi bi da varaju.Čudan mentalitet
Naplaćuje se ulaz u park Fruška gore…a
na Petrovaradinsku tvrđavu može i kurta i murta duša me boli kad vidim koliko ljudi prodefiluje BESPLATNO …pa svugde u svetu se naplaćuju ulaznice …kod nas sve kontra ..
Ponestalo para za dnevnice
Ali ko čuva čuvare? Mislim zar ta infrastruktura naplaćivanja neće koštati otprilike koliko i naplata sama?
Seku sume, citave padine ogolele, prave dilove sa privatnicima a ako se narodu naplacuje ulaz u nacionalni park onda je to privatan posed a ne opste narodno dobro. Ljudi su tu ginuli da bi bili slobodni a ovi danas na vlasti se ponasaju kao okupatori.
A ko naplacuje šumu što su desetkovali ?najbolje se zimi vidi sta su uradili ,jedva cekam da vidim kako ce mi ti banditi naplatiti
Tako je. Na Fruskoj Gori malo malo pa pise nekom farbom KRADU DRVA a i zna se da neko besomucno sece drva i odnosi u nepoznatom pravcu. I sad treba da placamo kartu za ulaz? Kako da ne! Eto im Fruske Gore i nek se nose.
Nemam nista protiv placanja ukoliko te pare idu za ocuvanja NP, ali stvarno. Treba onda naplatiti i vise. Ali se pitam kako se moglo ćutati , a i dalje se ćuti oko masivne seče stabala i Fruškoj gori ?
Kada smo imali poslednje masivno pošumljavanje??! Ista je priča i na Tari,Kopaoniku…..
Sto se na tari nenaplacuje ulaz. Sramota. Pored grada samo pare da se uzmu. Samo paraf blok, dovoljno za muvacinu
Cena ulaznice nije velika, čak bih rekao da su cene za godišnje propusnice bagatelne, to treba značajno povecati. Da bi očuvali prirodu moramo početi i da naplacujemo kazne, pogotovo za bicikliste koji su opštepoznati razbacivači đubreta po Fruškoj Gori, što je svima i poznato. Treba napravaiti novi plan za naplatu prolaska vozila preko Iriškog venca, jer nas uskoro čeka otvaranje fenomenalnog projekta tunela Paragovo-Irig a trenutno preko prevoja godišnje prođe 7.000.000 vozila … podatak uzet iz Policijske stanice Irig !!! Da, ponavljam
SEDAM MILIONA vozila godišnje prođe, moraju se vozači naterati da koriste tunel a budu li krenuli dosadašnjom putanjom, treba im naplatiti onoliko koliko ce koštati i prolazak kroz tunel… moramo navike menjati, nema više socijalizma i Jugoslavije, sad NP mora da naplacuje i sačuva FG, radnici na održavanju i očuvanju prieode i objekata se moraju platiti , i to peimereno jer je sve manje zainteresovanih za te poslove. Pozdrav za sve ljubitelje Fruške Gore.
Naravno da treba naplata i pravilnik. To sto svi ubacuju politiku u svaki segment svaku odluku i razvitak je problematika od pamtiveka!!!
Da bih odrzivost bila bolja i ulaganje u iste stvari koje se postavljaju po Nacionalnom parku a mi ih unistavamo ne pridrzavamo se pravila je deceniski problem i kako da se vidi pomak?! Koliko treba goriva, kanapa, ulja i ljudstva samo za kosenje? Koliko kostaju klupe mobilijari kante za smece koji se lome unistavaju i oni obnavljaju?! Pa narode mora da se plati kao svugde u svetu. Mora da se kaznjavaju bahati turisti… Naplata nego sta!!! Politika ne budite smesni vec cuvajte ono sto imamo a to je najstariji Nacionalni park lepoticu nad lepoticama… da vam ne tupim NAPLATA NEGO STA.
Komunjare eksproprisale bez nadoknade I jos I’m je malo
Lupetaš.
Plaća li se i korišćenje Partizanskog puta ako se koristi samo za tranzit?
Mogu li vlasti da smisle išta drugo osim da naplaćuju?
Nike problem da se plati, problme je
sto naplacuju harac za svoj dzep, a pritom seku i ogoljavaju planinu do iznemoglosti, bez plana, samo da takodje trpaju pare u svoje dzepove. Dosta je pljacke
Mi da vam plaćamo kaznu za neovlasceno seču šuma.
Isekli ste pola nacionalnog parka da bi napravili Vrdnicku kulu. Nek vam oni plaćaju održavanje. Provereno znam da dinar nisu dali za sve što su isekli. Dinar vam neću dati za izmišljeni harač
Bilo bi lepo da svako drvo koje su posekli da zamene novom sadnicom, bar toliko da se osveste, a ne da naplaćuju i uz to seku sve što stignu. Nisam protiv održavanja. Ima svakakvih ljudi. Ali sam protiv svakog uništavanja eko-sistema.
Taj novac ide u privatne džepove. Često po naplati necdaju nikakvu kartu, priznanicu, ništa.
Inače, kvadovima treba zabraniti ulaz u nacionalni park. Iživljavaju se tamo nad prirodom i ljudima.
Katastarske parcele kojima je pružen „grebenski“ put je u vlasništvu Opštine Irig. Kako sad NP Fruška gora naplaćuje tranzit automobila na tuđoj parceli i ako je to put koji ne podleže naplati putarine? Zar ovo nije posao za inspekciju i policiju i zatvor?
Ako je sve to legalno, imam ja bolju ideju da naplaćujem tranzit vozila na relaciji Sremska Mitrovica – Voganj po ceni 300 dinara za automobile i 1000 dinara za kamione.
Posle decenije sam ponovo bio do Vrdnika i na putu za Zrenjanin ovaj Harač je naplaćen. Ako je već tako i ako smo kao država već zaključili da je putarina bolji sistem šišanja ljudi od vinjeta ili ne daj bože besplatnog (a plaćeno hiljadu puta kroz poreze i druge dažbine) tranzita onda stavite rampe a ne ljude koji nisu sigurni za koga rade, gde se ne primaju kartice i gde se izdaje obrazac iz blokova koje moja deca bolje mogu da dizajniraju.
Strasno je što na namete države dodajemo nešto po volji a da pritom, nekome ko je tu bio turistički, sadržaj „parka“ kao takvog uzevši u obzir iste iz regiona ili Evrope ne nudi ništa više a ponovo traži poput razmaženog i nevaspitanog deteta.
Ako već naplaćujete stavite zvanični punkt a ne „drumske bandite“ da to rade te da pored samog lošeg tranzitnog puta dodatno ugrožavaju saobraćaj.
Platio sam svojih 300 rsd i to je najverovatnije jedini harač koji sam tu dao jer verovatno te predele neću ponovo posetiti uzevši u obzir druge ponude.
Komentari su zatvoreni.