Sprovedeno istraživanje svetskog Udruženja za odnose sa javnošću i komunikacije (PRCA) potvrđuje etička načela u PR industriji Jugoistočne Evrope

Od strane Ozon
0 komentari

26.10.- PRCA (The Public Relations and Communications Association) Jugoistočne Evrope nedavno sprovedenim istraživanjem obuhvatilo je sliku odnosa s javnošću (PR) u jugoistočnoj Evropi. Anketirajući profesionalce u industriji, rezultati daju vredan uvid u status posla, odgovornosti uloge, industrijske sektore i etiku unutar PR industrije.
Etika i upravljanje ugledom imaju značajnu ulogu u PR industriji Jugoistočne Evrope. PR stručnjaci smatraju industriju umereno etičkom, sa srednjom ocenom od 5,8 na skali od 0 do 10. Velika većina ispitanika (84%) izjavila je da nisu bili uključeni u neetičke prakse kako bi pridobili medijsku pokrivenost, klijente ili uticaj.
Rezultati istraživanja pokazuju da je većina PR stručnjaka u jugoistočnoj Evropi zaposlena na plaćenim pozicijama sa punim radnim vremenom, od kojih je 85% ispitanika izjavilo da je zaposleno sa punim radnim vremenom.

Ovi su stručnjaci aktivno uključeni u PR i komunikacijske aktivnosti, a 99% potvrđuje svoju uključenost u značajne PR i/ili komunikacijske odgovornosti.
• Ostali ključni dokazi:
• Različiti sektori: PR stručnjaci rade u različitim sektorima, uključujući medije i marketing (28%), finansije i poslovne usluge (20%) i državni sektor(19%)
• Strateške uloge: PR stručnjaci u jugoistočnoj Evropi imaju ključne pozicije u svojim organizacijama, 22% koji rade kao predsednik/glavni izvršni direktor/izvršni direktor/osnivač, a 19% kao glavni službenici za komunikacije
• Različite funkcije: primarne funkcije uključuju razvoj komunikacijske strategije (68%), opšte odnose sa medijima (67%), planiranje/organizaciju događaja (62%) i planiranje strategije odnosa sa medijima (60%)

Direktorica Svetskog udruženja za odnose sa javnošću i komunikacije (PRCA), Renna Markson, izjavila je:
„PR okruženje u jugoistočnoj Evropi je na korak od značajnog rasta i transformacije, kao što istraživanje pokazuje. Naši rezultati naglašavaju ključnu ulogu PR stručnjaka u oblikovanju organizacijskih strategija, sa sve većim fokusom na digitalne medije, upravljanje ugledom i komunikacijski razvoj strategije. Ovo naglašava važnost podsticanja saradnje i deljenja znanja unutar industrije kako bi se dodatno poboljšalo stanje PR industrije u jugoistočnoj Evropi. Kako napredujemo, uvjerena sam da će ti uvidi podstaknuti stalni rast, izvrsnost i etičke standarde u PR industriji jugoistočne Evrope.’’

Svetsko udruženje za odnose sa javnošću i komunikacije (PRCA) najveće je svetsko profesionalno PR telo. Predstavljajući 35.000 PR profesionalaca u 82 zemlje širom sveta, globalni su zagovornici izuzetnosti u odnosima sa javnošću. Timovi širom Evrope, Bliskog istoka, Azije i Pacifika sarađuju sa stručnjacima iz celog sveta kako bi koordinirali operacije na šest kontinenata.
Misija udruženja je stvoriti profesionalniju, etičniju i napredniju PR industriju zagovaranjem – i sprovođenjem – profesionalnih standardaširom sveta putem profesionalne povelje i kodeksa ponašanja. Kodeks tera članove da se pridržavaju najviših standarda etičke prakse.
Takođe, pružaju izuzetnu obuku, verodostojne podatke o industriji, globalno umrežavanje i mogućnosti razvoja. Takođe, udruženje upravlja Međunarodnom organizacijom za komunikacijsko savetovanje (ICCO) – krovnim telom za 41 PR udruženje i 3000 agencija širom sveta. Dodatno, podržavaju Udruženje komunikatora motorne industrije (MICA).
‘’Ovo je prvo istraživanje koje je Svetsko udruženje za odnose sa javnošću i komunikacije (PRCA) iz Londona napravilo za područje Jugoistočne Evrope zajedno sa mrežom koju gradi u ovom delu sveta. Ovo istraživanje je važno jer stavlja Jugoistočnu Evropu na globalnu kartu sveta i javno će biti dostupno, za više od 35 000 članova kao I naučnim i obrazovnim institucijama. Prikupili smo ažurne informacije koje imaju za cilj osnažiti PR stručnjake vrednim saznanjima I doprineti rastu i razvoju industrije u celom regionu. U ovom istraživanju učestvovali su relevantni senior stručnjaci i agencije koje se isključivo bave odnosima sa javnošću, a deluju više od 10 godina u kontinuitetu. ‘’, izjavio je Danijel Koletić, predsednik PRCA mreže za Jugoistočnu Evropu.

Uskoro se očekuje širenje PRCA mreže i u Srbiju.

Možda Vam se svidi i