Nastavnik predlaže 16 mera za oporavak prosvete

Od strane Ozon
0 komentar

Portal Zelena učionica objavio je predloge jednog nastavnika za oporavak prosvete i obrazovanja u Srbiji.

Ove predloge sastavio je, kako navodi portal, Radoje Ćeranić, nastavnik sa mnogo godina iskustva u učionici. 

On je predložio 16 mera za oživljavanje sistema.

Ovo su mere koje on vidi kao ključne:

1. Smanjiti administraciju i omogućiti nam nesmetan rad sa učenicima

2. Regulisati upotrebu IKT tehnologija tokom nastave na nivou države

3. Omogućiti izbacivanje učenika iz škole bez saglasnosti roditelja

4. Dozvoliti izbacivanje učenika sa časa do dolaska roditelja (zbog ometanja rada, reda, discipline i bezbednosti učenika i nastavnika)

5. Obezbediti stručan pedagoški nadzor nastave, prosvetnih savetnika iz struke za određeni predmet

6. Za ministra prosvete birati nestranačku ličnost iz nastave koja poznaje problematiku i funkcionisanje sistema obrazovanja

7. Zakonski regulisati smanjenje godina radnog staža za odlazak u penziju

8. Procentualno povećanje/uvećanje plate odeljenjskim starešinama, nastavnicima sa zvanjem, kao i pedagoško-psihološkoj službi i školama sa velikim brojem učenika

9. Pojednostaviti proceduru smanjenja ocene iz vladanja koja bi ulazila u prosek od početka školovanja

10. Smanjiti uticaj roditelja na školu, izbor direktora, tako što bi u školskom odboru bilo pet članova iz škole a ostala četiri roditelji i lokalna samouprava

11. Smanjiti/ograničiti ovlašćenja direktora pri „političkom“ prijemu nastavnika i prebaciti ih na školski odbor

12. Omogućiti fleksibilniju realizaciju plana van učionice (školsko dvorište, učionice u prirodi, galerije, pozorišta, fabrike..)

13. Omogućiti dežurnom nastavniku, direktoru po pritužbi vršnjaka pregled đačke torbe

14. Regulisati efikasno finansijsko kažnjavanje roditelja čiji učenici imaju smanjenje ocene iz vladanja

15. Zakonski regulisati dolazak roditelja u školu u vezi sa ocenama uoči završetka polugodišta/školske godine

16. Regulisati izbor đaka generacije tako što bi većina npr. 60% bodova bila odluka predmetnih nastavnika, a 40% vrednovanje rezultata.

Možda Vam se svidi i