Dobar dan, Mitrovčani, danas u pazar ili ne?

Od strane Ozon
0 komentari

SREMSKA MITROVICA Danas je „Crni petak“, još jedan od „praznika“ koji je ušao u našu „tradiciju“ relativno skoro, i da li zbog pomodarstva ili iz praktičnih razloga, ovog petka u godini tržni centar u Sremskoj Mitrovici napune se kupcima koji su u potrazi za najlepšom i najpovoljnijom robom. I grad je nešto puniji nego inače, ali to je možda zbog petka. Do kraja dana, trgovci će možda ove godini biti zadovoljniji nego priteklih godina.

Ima onih koji prave šoping liste, ali mnogo je više onih koji ne veruju u „crni petak“. Ovogodišnji „Black Friday“ (Crni Petak) dolazi sa puno neizvesnosti jer trgovci nemaju svu robu na stanju, a onu koju imaju ne mogu da daju po veoma niskim cenama, dok sa druge strane kupac danas mnogo manje troši. Sniženja su trenutno od 20 do 50% i trgovci kažu da većih sniženja neće biti. Mnogi građani planiraju da obiđu sniženja, kupovina zavisi od cena ali i stanja u novčaniku.

Udruženja za zaštitu potrošača i MUP upozoravaju na mogućnost prevare, posebno prilikom onlajn kupovine, a policija napominje da se podaci o kartici ili njena slika nikako ne šalju mejlom niti drugim sredstvom komunikacije.

I pored toga što su neki protiv preuzimanja tuđih običaja, posebno američkih, što mnogima ne prija gužva, popusti na određenu robu su ipak značajni, ali ne kupujte ono što vam ne treba samo zato što je jeftinije.

Kada je reč o garderobi, većina prodavnica u Sremskoj Mitrovici organizuje sniženja, pa tako će od danas pa do do 27. novembra butici tradicionalno spustiti cene za 30 do 70 odsto.

U nekim prodavnicama su već spustili cene, pa tako u  „Deichmann“ radnjama biće popusta i do 50 odsto na veliki broj obuće, a „Opposite“ – od 30 do 60 procenata

Akcije će biti i u radnjama „Jysk“ gde danas pripremaju mnoštvo iznenađenja. Na njihovom sajtu možete da se prijavite za newsletter i pratite sve akcije kao i odbrojavanje do početka popusta.


 I u „Lilly“ drogerijama, čekaju vas popusti na parfeme, make up proizvode, preparate za negu lica i negu tela, i još mnogo, mnogo toga, a akcije su od 40 do 50 odsto. U trgovinskom lancu „DM“ Crni petak će tradicionalno biti drugačiji. Naime, najveći drogerijski lanac u Evropi već četvrtu godinu zaredom daje Crnom petku humanije značenje jer će, umesto ponude popusta, oni će donirati Narodnim kuhinjama Crvenog krsta Srbije pet odsto od celokupnog prometa ostvarenog 25. novembra. U parfimerijama „Jasmin“ popusta će biti do 40 odsto na pojedine parfema, parfemske setove i proizvode za negu lica, a 30% popusta na brendove Pupa, Artdeco, Najoleari, Diego Dalla Palma, dok je 20 posto rezervisano za na veći deo proizvoda. 

Pet najčešćih prevara trgovaca za „Crni petak“

Globalni fenomen „Crni petak“ prethodnih godina ozbiljno je zahvatio i Srbiju, a poslednji petak u novembru rezervisan je za čekanje u redovima ispred prodavnica, kako bi se uštedeo koji dinar. Ali da li je zaista tako?

Istorija „Crnog petka“ seže još u 19. vek, a sve verzije priče o njegovom nastanku vezane su za SAD. Ovaj naziv koristio se kako bi označio početak velikih prazničnih rasprodaja koje kreću već u novembru, piše Bizlife.rs.

Trgovci se tog dana utrkuju ko će potrošačima ponuditi veće popuste koji idu i do 70 odsto, a neki akcijske cene uvode i mnogo pre u novembru. Mnogi poslodavci u SAD zaposlenima čak daju i plaćeni slobodan dan kako bi imali dovoljno vremena da obave kupovinu.

Tokom „Crnog petka“ na popustima se mogu naći gotovo svi artikli od bele tehnike, obuće i odeće do putovanja, a istraživanja iz prethodne godina su pokazala da 50 odsto ljudi u Srbiji planira da obavi svoju kupovinu upravo na ovaj dan.

Jedan od najčešćih trikova kojima se služe trgovci je da nekoliko nedelja pre „Crnog petka“ postepeno podignu cene proizvoda da bi ih na taj dan „snizili“ uglavnom na onu cenu koja je bila i pre poskupljenja. Pre kupovine obavezno ispratite cene artikala koji vas zanimaju kako biste pronašli najjeftiniju ponudu.

Takođe, neki proizvodi su posebno proizvedeni za promocije „Crnog petka“, tako da bi zapravo mogli biti nižeg kvaliteta od onoga što biste inače dobili tokom cele godine. Drugim rečima, možda ćete na kraju kupiti nešto što ćete morati da odložite ili zamenite za nekoliko meseci. Ovde naročito treba obratiti pažnju na belu tehniku.

Predsednik Udruženja potrošača „Efektiva“ Dejan Gavrilović kaže da je još jedan od vidova prevare sa kojima se kupci susreću taj da trgovci nude određene proizvode po sjajnim, nižim cenama, a da ta ista stvar kod drugog prodavca košta toliko i van sniženja.

– Takođe se reklamiraju artikli kojima je istekla sezona ili koji nisu na listi proizvoda koji su se do tada prodavali. Trgovci se na ovaj način oslobađaju od zaliha i robe koja se inače ne bi prodala, jer nije ni tražena kod kupaca – objasnio je on.

Dodatni savet je da se uverite da su ponude za ovaj dan zaista najniže, jer neki artikli mogu biti jeftiniji u drugom delu godine, poput parfema koji su najnižu cenu dostižu uoči Dana zaljubljenih ili 8.marta, dok jakne i zimsku garderobu na primer, možete jeftino kupiti na proleće.

Tokom „Crnog petka“ u prodavnicama vladaju velike gužve, ljudi kako bi ih izbegli uglavnom kupuju brzo bez velikog zadržavanja u radnjama. Trgovci uglavnom koriste smanjenu pažnju kupaca, pa pored sniženih proizvoda stavljaju one koji nisu, a sve u nadi da će se neko uhvatiti i za njih.

Kada na policama vidite artikle koji se kreću „od“ neke cene, znajte da je to najniža cena za proizvode kojih uglavnom ima najmanje na toj polici, dok je sve ostalo po višim cenama, piše Bizlife.rs.

Prvi ponedeljak nakon „Crnog petka“ nazvan još i „Cyber Monday“ je dan rezervisan za onlajn kupovinu, kada se sva sniženja sele na internet prodavnice koje takođe mogu nuditi izvrsne popuste.

Gavrilović ističe da su kupci kod ovog vida kupovine zaštićeniji jer imaju prava da proizvod vrate u roku od 14 dana ukoliko uvidi da je obmanut.

– Savet za kupce je da ne kupuju od neproverenih prodavaca na internetu, da gledaju da li je onlajn trgovina autentična, jer ukoliko budu prevareni najčešće ne postoji način da se zaštite. Ljudi u ovim slučajevima najčešće ne dobiju ono što su naručili, a dolaze i u opasnost da im lični podaci budu upotrebljeni u nedozvoljene svrhe. Uvek treba obratiti pažnju na najsitnija slova, da ne bi došli u situaciju da plaćate neke dodatne troškove – navodi Gavrilović.

U svetu onlajn kupovine, kompanije će se potruditi da ostvare prodaju, te će vas tako zasipati promotivnim mejlovima gde vam nude različite artikle na popustima. Savet je da se, ukoliko planirate kupovinu, prijavite na neki od sajtova kako biste dobijali obaveštenja o nižim cenama.

Gavrilović kaže da najveći broj pritužbi od strane oštećenih potrošača stiže upravo u sezonama popusta, kada ljudi najviše i kupuju, a te primedbe se najčešće odnose na cene.

Pratite nas na našoj FacebookInstagram stranici , Twitter nalogu i Viber nalogu .

Možda Vam se svidi i