Šta vozači treba da provere na sistemu izduvnih gasova da bi prošli tehnički pregled od 5. jula

Kada su u pitanju vozila kod kojih su predviđeni uređaji za prečišćavanje izduvnih gasova, vlasnici, koji to još nisu učinili, trebalo bi pre 5. jula da provere da li njihov auto ima katalizator, ili DPF filter i da li su ispravni.

Vlasnici automobila koji su neovlašćeno prepravili svoje vozilo skidanjem lambda sonde, katalizatora i DPF filtera, ili oni koji su „polovnjak“ kupili u takvom stanju imaće problema na tehničkom pregledu i teško će ga proći od 5. jula ove godine, smatraju stručnjaci, sagovornici Novosti

Tada počinje puna primena propisa koji se odnose na merenje emisije izduvnih gasova, a ovi delovi su bitni za njihovo prečišćavanje od štetnih materija. Sva vozila će morati da ispune i te zahteve da bi mogla da se registruju. 

Najveći problem će imati oni koji su skinuli lambda sondu. 

Automobili koji su napravljeni bez katalizatora, ne treba da ga imaju i oni će moći da se registruju dokle god se održavaju u ispravnom stanju. 

Kada su u pitanju vozila kod kojih su predviđeni uređaji za prečišćavanje izduvnih gasova, vlasnici, koji to još nisu učinili, trebalo bi pre 5. jula da provere da li njihov auto ima katalizator, ili DPF filter i da li su ispravni. 

Ti delovi su često skidani jer prave problem u vožnji, ako se zapuše ili su dotrajali i oštećeni. U nekim slučajevima vlasnici to rade i zato što ove uređaje mogu da prodaju za stotinak evra. 

Problem za one koji budu hteli da vrate ove delove, biće procena koliko im se sada isplati da ih ugrađuju.

Na sajtovima mnogobrojnih servisa može da se vidi da je uklanjanje katalizatora čest zahtev klijenata.

Jovan Cvetković, direktor poznatog beogradskog auto-centra, ipak, misli da to sada nije tako masovno, i da su oni uglavnom skidani ranije, sa vozila koja su deset i više godina stara.

„Kada katalizatoru istekne rok upotrebe dolazi do problema, ‘gušenja’ auta, a stariji automobili, kao što su oni sa Euro 3 standardom, mogu da funkcionišu i bez tog dela“, objašnjava Cvetković, za Novosti.

„Ljudi ga odseku, stave parče cevi i nastavljaju dalje“.

DPF filteri mogu, kako navodi, potpuno da se uklone ili da se kod novih modela izbaci keramika, a onda se softverski izmene mape u kompjuteru i onemogući se pojavljivanje greške.

Izvor: b92.net


You May Also Like