POSLOVI KOJI SU NASTALI U DOBA KORONE ZA POTREBE KUPACA: Koja znanja su nam potrebna za novu normalnost koja sledi?

Od strane Ozon
0 komentar

Kao što su kompanije morale da budu fleksibilne i da se brzo prilagođavaju stanju na tržištu, tako su i zaposleni morali da se naviknu na novi način rada

Pandemija korona virusa donela je mnoge promene u svakodnevnom ponašanju, ali i u poslovanju i načinu rada mnogih kompanija. Pojedini poslovi su bili drastično pogođeni trenutnim okolnostima, dok su se drugi ubrzano razvili ili čak i nastali kao odgovor na potrebe kupaca ili korisnika.

Kao što su kompanije morale da budu fleksibilne i da se brzo prilagođavaju stanju na tržištu, tako su i zaposleni morali da se naviknu na novi način rada – sa drugačijim rasporedom u kancelariji ili od kuće, uz decu i kućne ljubimce kao asistente, sa mnogo onlajn sastanaka i video poziva umesto razgovora i dogovora uživo.

Nekima je to išlo lakše, a nekima teže, ali pravo pitanje je kako će svi ovi poslovi izgledati posle korone i koja su nam to znanja i tehnologije potrebne da bismo se pripremili za „novu normalnost“ koja sledi?Digitalna pismenost

Protekli meseci pokazali su da sve može da stane, osim interneta. Poslovi koji se nikad nisu obavljali onlajn postali su svakodnevica na mreži. Zato je digitalna pismenost među najvažnijim znanjima i veštinama koje ćemo svi morati da savladamo i unapredimo.

Od najjednostavnijeg upravljanja mejlovima, preko organizovanja onlajn sastanaka i konferencija, sve do složenih proizvodnih procesa, digitalizacija nam je pokazala da će sve više biti na ceni ljudi koji dobro barataju novim tehnologijama. Mnogi su vreme karantina već iskoristili da usavrše neka digitalna znanja, a svi ostali moraće da se pozabave time u što skorije vreme. Srećom, sve je više onlajn kurseva i tutorijala koji mogu pomoći u učenju.Agilni menadžment

Jedan od najvećih pluseva i zapravo, najtraženijih veština tokom pandemije, bila je fleksibilnost i mogućnost da se brzo reaguje na nove, neočekivane i iznenadne promene u svakom smislu, a posebno u poslu. Zato je takozvani agilni menadžment bio rešenje za mnoge izazove sa kojima smo se susretali od marta.

Prilagodljivost i sposobnost i menadžera i zaposlenih, da poslovne procese održe u pravom smeru, veštine su koje će svakako ostati tražene i nakon što se vratimo “u normalu”. Zato su sve brojniji kursevi i obuke na kojima ljudi mogu da steknu nova preko potrebna znanja.Personalni trener i onlajn

Kao što su u vreme korone procvetali prodavci opreme za vežbanje kod kuće, tako su i lični treneri postali veoma traženo zanimanje. Mnogi su se prilagodili okolnostima, pa su u vreme zatvorenih teretana držali svoje časove onlajn – preko Zooma, Skajpa, Jutjuba… Nije baš isto kao na strunjači, ali je bezbednije i drži kondiciju.

Neki su nastavili sa tom praksom i nakon delimičnog popuštanja mera, pa svoje treninge snimaju i emituju na raznim digitalnim platformama. Treba na vreme misliti na naredno proleće…Zanat zlata vredan

Iako smo proteklih meseci svi počeli da “živimo onlajn”, uvideli smo i da neke stvari prosto ne mogu da se obavljaju na internetu. Od fabričke proizvodnje do sitnih popravki po kući, bilo je radnika koji prosto nisu mogli sebi da priušte taj “luksuz” da rade od kuće. A bez njih ne bismo uspeli da zadovoljimo neke osnovne potrebe.

U skladu sa tim, preduzeća sve više traže zanatlije raznih specijalnosti, pa se čini da bi to mogao da bude dobar izbor i za buduće srednjoškolce.Vozači i kuriri

Slična situacija je i sa vozačima koje su posebno kurirske službe ovih meseci tražile i zapošljavale gotovo svakodnevno. Kako smo sve počeli da kupujemo onlajn, tako je neko tu robu morao i da nam dostavi do kućnih vrata. Porudžbine su rasle neviđenom brzinom, baš kao i obim posla kurira.

Imajući u vidu da bar još nekoliko meseci nećemo moći da računamo na kakvu-takvu normalnost vozači snalažljivi u saobraćaju u ovo vreme praznika sigurno će moći da računaju na solidnu zaradu, pa probajte da uvežbate još malo paralelno parkiranje, ali i strpljenje u vreme „špica“.Lokalizacija umesto globalizacije

Globalizacija se već godinama uvlači u sve pore društva i prisutna je u mnogim delatnostima, ali se u vreme pandemije pokazalo da i nije baš idealna u vanrednim situacijama. Prekid saobraćajnih veza prekinuo je i lance snabdevanja, udaljio dobavljače od proizvodnih hala, otežao svakodnevne procese.

S druge strane, nicali su poslovi čiji je glavni cilj bio da zadovolje potrebe lokalne zajednice i najbližeg komšiluka. Restorani su od mesta za druženje postali servisi za dostavu hrane, a lokalni trgovci i proizvođači su postali važniji od globalnih brendova. Stručnjaci procenjuju da će i „posle korone“ biti potrebno uskladiti ovaj odnos i bar donekle ujednačiti značaj lokalnih i globalnih poslova na tržištu, jer će potrošači to zahtevati svojim ponašanjem.

SrbijaDanas

You may also like