Evropa traži da se brzina u stambenim područjima ograniči na 30 km/h

Od strane Ozon
0 komentar

U rezoluciji o bezbednosti na putevima EU, prihvaćenoj u sredu, Evropski parlament ističe da godišnje u Uniji u saobraćaju život izgubi oko 22.700 ljudi dok njih oko 120. 000 zadobije teške povrede. 

Napredak u smanjivanju stope smrtnosti u Evropskoj uniji posljednjih godina stagnira pa nije ispunjen cilj EU da se u razdoblju od 2010. do 2020. broj smrtnih slučajeva na putevima prepolovi. 

Stopa smrtnosti u drumskom saobraćaju pala je tek za 36 posto. Evroparlamentarci zato ističu da su za ostvarivanje nulte stope smrtnih slučajeva na putevima EU do 2050. godine potrebne stroge mere, poput uvođenja ograničenja brzine do 30 km/h kao i nulte tolerancije za vožnju pod dejstvom alkohola. 

Kako je navedeno u saopštenju za medije, prekoračenje brzine je ključni faktor u oko 30 odsto smrtonosnih sudara na putevima. Zato smatraju da Evropska kKomisija treba da preporuči primenu novih ograničenja brzine, poput automatske primene najveće dozvoljene brzine od 30 km/h u stambenim područjima i područjima sa puno biciklista i pešaka. 

Kako bi se dodatno promovisala bezbednost na putevima, parlamentarci takođe insistiraju na nultoj toleranciji vožnje pod uticajem alkohola, ističući da je alkohol bio prisutan u oko 25 odsto svih smrtnih slučajeva na putevima. 

Inače, prema podacima Evropske komisije, Švedska i dalje ima najbezbednije puteve (18 smrtnih slučajeva na milion stanovnika) dok je Rumunija na začelju (u 2020. zabeleženo je čak 85 smrti u saobraćaju na milion ljudi. Prosek u EU je 42.

Izvor: b92.net

Možda Vam se svidi i