Ukidanje uplatnica i omogućavanje elektronskog plaćanja svih javnih usluga, dostava dokumenta u eSanduče i elektronska razmena faktura biće prioriteti Saveza za eUpravu u Nacionalnoj alijansi za lokalni ekonomski razvoj (NALED) u naredne dve godine, poručio je predsednik Saveza i direktor kompanije OSA Željko Tomić.
Tomić je podsetio da je pre dve godine rad Saveza počeo ukidanjem obaveze upotrebe pečata za privredu, a potom je usledilo jedno od najvećih postignuća – usvajanje Zakona o arhivskoj građi i arhivskoj delatnosti, koji privredu oslobađa milionskih troškova zakupa magacina i čuvanja dokumentacije na papiru i omogućava da je digitalizuju i arhiviraju elektronski.
Direktor Kancelarije za IT i eUpravu Mihajlo Jovanović najavio je da će fokus u narednom periodu biti realizacija veoma važnih infrastrukturnih projekata, koji će dovesti do bržeg razvoja eUprave u Srbiji, a to su završetak Državnog data centra u Kragujevcu, povezivanje lokalnih samouprava na jedinstvenu informacionu-komunikacionu mrežu eUprave i uspostavljanje ePisarnice i eArhive.
Od strateškog značaja je i završetak Centralnog registra stanovništva i izrada Metaregistra, jačanje informacione bezbednosti i obuka službenika za rad u digitalnom okruženju, rekao je Jovanović.
Prema njegovim rečima, Kancelarija će do 2022. godine nastojati da uspostavi novih 300 usluga eUprave ili mUprave, koje će redovno koristiti najmanje milion i po građana i privrednika.
Članovi Saveza za eUpravu izabrali su novo rukovodstvo ovog tela, pa će naredne dve godine predsednik Saveza biti Željko Tomić, a potpredsednici Đorđe Popović, izvršni direktor korporativnih poslova u Telenoru, Dejan Turk, direktor VIP mobile i A1 Slovenija i Aleksandar Blagojević, menadžer odeljenja digitalne ekspoziture OTP banke.