Đena šip: Brod iz Mačvanske Mitrovice stigao i do Letonije

Plovila Branka i Stanka Nikolić iz Mačvanske Mitrovice sa potpisom “Đena šip” mogu se naći na rekama i jezerima širom zemalja bivše Jugoslavije, pa i dalje.

Braća Nikolić se brodogradnjom bave više od 20 godina, a nasledila su posao od svog oca Milana.

“Naša firma nosi ime “Đena šip” po ocu, njegov nadimak je bio Đena i to još od detinjstva, a koliko se sećam dobio ga je po nekom mačvanskom fudbaleru. Otac je radio u nekadašnjem brodogradilištu “Sava”, kao i pola Mačvanske Mitrovice početkom osamdesetih godina, pa je s tim znanjem, a iz hobija sebi napravio čamac koji se svideo ljudima iz njegove okoline i tako je krenuo da radi plovila i za druge. On je poživeo do 1992. godine, a tada samo brat Stanko i ja nastavili da se bavimo poslom koji je otac započeo, ne mogu da kažem i razradio, ali svakako nam je obezbedio dobru osnovu”, počinje Branko.

Branko Nikolić

Za razliku od brata koji je medicinski radnik i ima stalno zaposlenje, njemu je brodogradnja, odnosno izrada aluminijumskih plovila postala glavno zanimanje kojem se u potpunosti posvetio, od čega živi i u koji se uključila i njegova supruga.

“Jako smo mala firma, svega nas pet je zaposleno, ali imamo dosta široku lepezu proizvoda i uvek dosta posla. Broj plovila koje godišnje izgradimo zavisi od veličine istih, pa tako možemo da uradimo i dva velika, ali i dosta više manjih, sve zavisi od želja klijenata, od potražnje”, objašnjava Mačvanin.
Njihova plovila se mogu naći na Savi u Mačvanskoj Mitrovici, ali i u Makedoniji, Bosni i Hercegovini, Mađarskoj, Crnoj Gori, Austriji, Švajcarskoj… Jedan brod stigao je čak i do Letonije.

“Kada bi gledali kilometražu, definitivno plovilo “Đana šip” najdalje je stiglo do Letonije i to zahvaljujući interenetu. Kupci su nas tako pronašli, stupili smo u kontak, sve dogovorili i na kraju su automobilom došli po čamac. Bila je to za njih prava avantura, mi smo ih ovde lepo dočekali, ugostili, bili su zadovoljni u svakom slučaju i našim proizvodom, ali i samom posetom. Za Makedoniju, na primer radimo prevashodno male katamarane, u Mađarskoj smo ostvarili saradnju sa jednim, da se tako izrazim, distributerom koji od nas kupuje nedovršena plovila, pa ih tamo oprema, a po želji kupca, tapacira, ugrađuje opremu i slično, zatim radili smo i za ljude iz Bosne i Hercegovine, Crne Gore, a nedavno smo ostvarili saradnju i sa jednim kupcem iz Švajcarske za koga smo napravili seriju od 10 manjih čamaca”, priča 48-godišnji Branko.

Vrlo rado “Đena šip” učestvuje na sajmovima, na kojima osim što, kako kaže on, može dobro da predstavi svoj rad i proizvode istog, ima mogućnost i da napravi dobru reklamu, dovede nove mušterije, ali da vidi, sazna i nauči nešto novo.

“Sajmove koristim za učenje, koristim ih kako bih bio u toku sa trendovima, na njima uvek vidim nešto novo, pa pokušam to da primenim i u našoj proizvodnji. Naravno, sve to može da se vidi i putem interneta i sada je sve dosta dosta dostupnije i jednostavnije, ali kada se nešto vidi uživo, pipne ipak je drugačije”, objašnjava dalje Mačvanin.

Najveći čamac napravljen u “Đeni” bio je veličine 19×5 metara, imao je pet kupatila i pet spavaćih soba, a kupac je bio iz Beograda, pak u poslednje vreme okrenuli su se izgradnji katamara, kada je reč o većim vozilima, kao proizvodnji manjih čamaca.

“Manja plovila nam više leže i lakše nam je da njih radimo, prosto jer za to imamo dobre uslove, a i svakako su mi zanimljivija, osnova im je manje – više često i ista, ali osim ukoliko ne pravimo neku seriju, kao što smo za tog kupca iz Švajcarske, iz našeg pogona ne izlaze dva identična plovila, razliku se u boji, opremi…”, nastavlja Branko.

On napominje da je izgradnja nove hale kompanije “Đena šip” smeštene na putu između Mačvanske i Sremske Mitrovice u završnoj fazi, kao i da će tamo vrlo brzo deo proizvodnje biti prebačen.

“Mi smo jedna mala, ali, rekao bih, uspešna firma, naša plovila su kvalitetna i to je razlog zašto imamo uvek posla. U auto industriji proizvodnja je dosta robotizovana, što u našem poslu nije slučaj, imamo dobr majstore, vredne, stručne i nastavljamo da se borimo na ovom velikom tržištu”, zaključuje Mačvanin.

You May Also Like