Prvi put u Srbiji i to u Divošu

Od strane Ozon
0 komentari

Sremska Mitrovica – U toku jučerašnjeg dana primenom dve nove tehnologije – stabilizacija tla i valjani beton, koje se prvi put koriste na ovim prostorima završeni su radovi na izgradnji jedne deonice puta u Divošu. Radi se o putu koji vodi do seoskog groblja u dužini od oko 300 metara.

Izgradnju puta omogućila je kompanija Lafarge, zajedno sa svojim partnerima ExtraAuto Transport, Hidrotehnika, Srem Plan i Srem Put, a u saradnji sa Gradom Sremska Mitrovica.

Radove je juče posetio gradonačelnik Sremske Mitrovice Vladimir Sanader zajedno sa predstavnicima pomenutih kompanija.

Prema rečima gradonačelnika asfalitranje puta u Divošu će biti pilot projekat, test metoda ne samo za grad nego i za celu Srbiju.

„Gde god ima ovakvih problema kao u Divošu, gde voda odnese asflat i kamen primenjivaće se savremene metode. Atarski putevi će moći da se rade ovim metodama u budućnosti, što je rešenje za kvalitetan i dugotrajan kolovoz“, istakao je Sanader.

Đorđe Sredojević iz firme “Lafarge” koja je donirala materijal za gradnju puta kaže da ovakvim projektima pokazuju da su društveno odgovorna i inovativna firma.

“Zajedno pokazujemo novu metodu kod nas, izradu betonskog kolovoza, od valjanog betona ispod kojeg je podloga rađena od stabilizovane zemlje hidrauličkim vezivima. Pored toga što koristimo reciklažu, dosta optimizujemo izgradnju puteva. Ova metoda može naći široku primenu i doneti uštede lokalnoj samoupravi u izgradnji i održavanju puteva”, rekao je Sredojević.

Prema rečima Milutina Perunovića vlasnika kompanije ExtraAuto Transport kratko je rekao da u Divošu primenjeno rešenje rešenje koje štedi vreme, finansijska sredstva i prirodne resurse, a rezultat istog je kvalitetan i dugotrajan kolovoz.

“Na poziv lokalne samouprave, kao firma smo prepoznali da treba da učestvujemo u jednom ovakvom projektu koji će biti značajan za ovaj deo Mitrovice i njenih naselja. Nove metode podrazumevaju da se put napravi od lokalnog materijala što je sedam puta brže i nekoliko procenata jefitinije. Iskoristili smo žutu zemlju sa ovog terena, analizirali i napravili recepturu po kojoj je vezivo umešanao u tlo, a rezultate smo videli već posle 24 sata”, rekao je Perunović.

Stabilizacija tla se prvi put izvodi na teritoriji opštine Sremska Mitorivca, gde je sa specijalnim hidraulučnim vezivom BeoSol 32,5,specijalno dizajniranim za ovu namenu stabilizovano postojeće tlo u sloju od 20 cm. Tlo oplemenjeno BeoSol-om garantuje postizanje željenih čvrstoća ali i elastičnosti, neophodnih za projektovane karkteristike kolovozne konstrukcije.

Valjani beton je tehnologija koja je po prvi put u Srbiji predstavljena na ovoj trasi a koja se često primenjuje u svetu gde je svoje kvalitete je dokazala u najrazličitijim pa i najzahtevnijim infrastrukturnim projektima. Putevi izgrađeni na ovaj način su dugotrajniji, otporniji na habanje i jednostavniji za održavanje jer je otpornost otpornost jedna od osnovnih karakteristika betona.

Izgradnja puta prema Divošu, će svakako poboljšati svakodnevan život stanovnika opštine i olakšati kretanje ovom deonicom, što je i bio cilj svih učesnika u ovom projektu.

Možda Vam se svidi i