UNIŠTAVANJE ZNAKOVA: Koliko nas košta?

Od strane Ozon
0 komentar

Sremska Mitrovica – Uprkos tome što se uništavanje, menjanje ili uklanjanje vertikalne signalizacije vodi kao krivično delo, prema podacima mitrovačke Komunalne policije, prethodne godine je prijavljeno 17 uništenih, oštećenih ili ukradenih saobraćajnih znakova na teritoriji Sremske Mitrovice i prigradskih naselja.

Prema rečima Miroslava Jokića, načelnika Komunalne policije kojoj stižu prijave o uništavanju saobraćajnih znakova, krađa su relativno česte. „Komunalna policija na osnovu prijave ili zapažanja na terenu sačini službenu belešku i prosledi Direkciji za izgradnju grada“, kaže Jokić i napominje da pored krađa ima i oštećenja signalizacija koja su uzrokovana saobraćajnim nezgodama.

„Uglavnom se radi o tome da je neko udario u znak, te da je ugrožena samo njegova osnova, i te popravke se sastoje od ponovnog betoniranja“, kaže načelnik Komunalne policije objašnjavajući da se tada ne kupuje novi znak, što umnogome smanjuje troškove. Znak, ponekad, nestane i kada obeležava jednosmernu ulicu gde to i nije baš po volji građanima koji su navikli da taj pravac koriste u oba smera.

Svetlana Radosavljević iz Javnog preduzeća „Direkcija za izgradnju grada“ kaže da se sva saobraćajna signalizacija nalazi u okviru javne nabavke održavanja, koja je tek skoro prošla. „Planovi su da se uskoro počne sa radovima ali ih u ovoj godini još uvek nije bilo“, rekla je ona napominjući da su sredstva predviđena budžetom te da se zato određuju prioriteti šta i gde treba da bude zamenjeno ili popravljeno, uz napomenu da detaljnije statističke podatke ne vode, te da se zbog toga ne može znati koliko je zamenjeno dotrajalih a koliko uništenih znakova, ali da često dolazi do nezgoda i oštećenja signalizacije na kružnim tokovima.

Direktor preduzeća „Sirmium put“ Dušan Drljača kaže da firma „Hidrograđevinar“ koja je podizvođač svakog meseca na ime takozvanog paušalnog održavanja dobija 48 hiljada dinara za rad vozila i dva radnika koji nadgledaju situaciju, osposobljavaju i prevoze na popravku oštećenu vertikalnu signalizaciju. „Imamo predviđenu nabavku 20 novih saobraćajnih znakova u visini oko 200 hiljada dinara“, kaže Drljača i navodi da se prosečna cena jednog saobraćajnog znaka ne može lako izračunati. Prvo, jer se kupuju putem javne nabavke i zavise od ponuđača, a drugo jer su u cenu kao što je ova od 200 hiljada dinara uključeni i metalni držači na kojima znakovi stoje ali i utrošeni rad onih koji signalizaciju postavljaju.

Podsetimo, izmenama i dopunama Krivičnog zakonika koje su stipile na snagu u decembru 2013. godine, krađa i oštećenje se kvalifikuju kao uništenje i oštećenje javnih uređaja iz člana 279. KZ, za koje je predviđena kazna zatvora od tri meseca do pet godina, a ako je tim delom uzrokovan poremećaj u životu građana, kazna može biti i do osam godina zatvora.

You may also like