Najviše žalbi zbog predugog čekanja na zakazan pregled

Građani najčešće podnose prijave zaštitniku prava zdravstveno osiguranih lica zbog nemogućnosti da se specijalistički i dijagnostički pregledi zakažu u roku od 30 dana, navodi se u izveštaju Republičkog fonda za zdravstveno osiguranje (RFZO) za prvo polugođe 2016. godine.

Od ukupno 149 zdravstvenih ustanova u kojima je obezbeđena zaštita prava pacijenata, u 33 su podnete prijave o povredi prava na zdravstvenu zaštitu, i to najviše u Kliničkom centru Vojvodine (43), Opštoj bolnici Subotica (23) i Zdravstvenom centru Vranje (22). Pored toga, nekoliko desetina prijava koje su se odnosile na neljubaznost medicinskog osoblja, dugo čekanje ili način lečenja prosleđeno je direktorima zdravstvenih ustanova ili inspekciji Ministarstva zdravlja.
Osim prijava, zaštitnik prava osiguranih lica svakodnevno pruža informacije o pravima pacijenata i time, kako se navodi u izveštaju, deluje preventivno u pogledu povreda prava na zdravstvenu zaštitu.

Budući da se najveći broj prijava odnosio na predugo čekanje na zakazan pregled, u izveštaju se ističe da zaštitnik postupa po prijavi ukoliko se osiguraniku ne zakaže specijalističko-konsultativni odnosno dijagnostički pregled u roku od 30 dana i obaveštava ga o “mogućnostima i načinu refundacije troškova za pružene zdravstvene usluge u privatnoj praksi”.

Istovremeno, Republički fond za zdravstveno osiguranje u prvoj polovini godine obavio je 103 kontrole ugovornih obaveza u zdravstvenim ustanovama koje s njim imaju zaključene ugovore i utvrdio da je bilo nepravilnosti u postupcima izvršavanja ugovorenih obaveza u iznosu od 222.709.926 dinara. Kako se navodi u izveštaju RFZO, utvrđeno je da su u čak 62 zdravstvene ustanove direktori nezakonito isplaćivali prekovremeni rad u prvoj polovini godine. Od 68.641.387,40 nepravilno isplaćenih dinara, na prekovremene sate otišlo je 63.388.986,48 dinara.

Danas

You May Also Like