Sremska Mitrovica – U okviru projekta “Put rimskih careva i dunavski put vina”, u kojem pored Srbije učestvuju još i Bugarska, Rumunija i Hrvatska, danas su Carsku palatu i baziliku Svetog Dimitrija posetili predstavnici lokaliteta iz ove tri partnerske zemlje.
Projekat obuhvata 20 drevnih rimskih gradova, od kojih je jedan upravo Sremska Mitrovica, nekadašnji Sirmijum, kao i dvanaest vinskih regija. Nosilac projekta je Dunavski centar za kompetenciju (DCC), a podržan je od strane Nemačke organizacije za međunarodnu pomoć i Evropske Unije.
Kako bi se partneri na projektu što bolje upoznali sa arheološkom ponudom Srbije, pored Sremske Mitrovice posetiće još nekoliko lokaliteta u naredna dva dana.
“Sremska Mitrovica je odabrana kao jedan od ključnih lokaliteta sa rimskim nasleđem u Srbiji. Mi smo došli da posetimo ranohrišćansku baziliku i Carsku palatu u cilju prezentacije ovih lokaliteta drugim predstavnicima lokaliteta iz Bigarske, Rumunije i Hrvatske, kako bi smo pojačali interpretacijske potencijale same rute, jer često se dešava da kada turisti posećuju veke lokalitete vrlo često interpretacija nije na visokom nivou, zbog toga pokušavamo uz primere dobre prakse i modele koje smo videli u inostranstvu pospešimo te interpretacijske kapaciteta kako bi turistima bilo jasno šta posećuju na lokalitetu”, rekao je Vladan Krečković, projektni coordinator Dunavskog centra za kompetenciju.
O značaju ove posete kratko je govorio Ljubiša Šulaja, direktor Zavoda za zaštitu spomenika kulture Sremska Mitrovica.
„Nama je izuzetno drago što se ovakve posete dešavaju, poseta DCC-a je sigurno korak ka unapređenju prezentacije lokaliteta Carska palata, i ne samo Carske palate nego svih onih turističkih atrakcija i svih onih vrednosti koje ovaj grad ima“, rekao je šulaja i dodao da ovakve posete svakako doprinose i afirmaciji kulturnih vrednosti grada.
Projekat “Put rimskih careva i dunavski put vina” Dunavskog centra za kompetenciju, regionalne organizacije koja se bavi razvojem i promocijom turizma celom dužinom Dunava ima za cilj razvoj prekograničnog turizma, novog turističkog proizvoda i ultimativno povećanje broja turista koji prolaze kroz ove četiri zemlje, samim tim i jačanje imidža regije kao zanimjive i atraktivne turističke destinacije.