Sremska Mitrovica – Ukoliko poneseni pričom da se ne plaća carina na uvoz polovnih automobila iz Evropske Unije, razmišljate o uvozu istog, moramo vas razočarati, čak i ako je auto kupljen ili proizveden u EU, ono prema čemu se određuje carina i šta je ključni ulov jeste poreklo delova koji se u automobil ugrađuju.

Prema važećim propisima o poreklu robe, dozvoljeno je da željeni automobil sadrži maksimalno 40 odsto delova „bez porekla“ odnosno onih koji potiču iz zemalja van EU (kineskih, japanskih itd.).

U zavisnosti od osnovnih karakteristika vozila visina carinske stope će iznositi do 2,5%, dok će PDV biti 20 procenata.

Prilikom uvoza je potrebno priložiti sledeća dokumenta kako biste mogli da uvezete automobil po preferencijalnim carinskim stopama:
– Fakturu
– Izjavu na samoj fakturi (do iznosa od 6.000 evra) ili autorizaciju (nema ograničenja u vrednosti) ili Obrazac EUR 1 (takođe nema ograničenja u vrednosti).

Ukoliko carinici nisu u mogućnosti da na osnovu priložene dokumentacije nedvosmisleno potvrde da je vozilo proizvedeno sa normom EURO 3, dužni su da upute stranku na Agenciju za bezbednost saobraćaja koja će izdati konačnu potvrdu. Inače, u saobraćajnoj knjižici svakog automobila navedeno je da je (ukoliko jeste) proizveden u skladu sa normom EURO 3.
Ako to nije slučaj, kontrolu ispunjenosti tih uslova vršiće Agencija za bezbednost saobraćaja. Agencija za bezbednost saobraćaj izdaje ispravu o homologaciji za nova motorna vozila.

Nije moguće uvesti auto koji zahvaljujući naknadnoj dogradnji ispunjava normu Euro 3, već samo onaj koji je proizveden u skladu sa normom EURO 3.

Ono što svakako treba još da znate je i to da, vozila u našu zemlju mogu ući sa redovnim ili privremenim registracionim oznakama. Da biste započeli carinski postupak, vozilo prvenstveno mora imati važeću godišnju registraciju, a nakon toga ga morate prethodno odjaviti u inostranstvu. Vozilo koje je registrovano u inostranstvu, a koje podleže obavezi registracije u Srbiji morate u pisanoj formi prijaviti ulaznoj carinarnici. Za putničko motorno vozilo sa privremenom registracijom kojim lice prolazi preko granice ne podnosi se deklaracija za tranzit, odnosno, ne postoji obaveza prijave.

Pored ovih začkoljica, još jedna prepreka na koju nailaze oni koji žele da uvezu automobil ili neko drugo vozilo (polovno) jeste novo pravilo po kome bez uverenja o ispitivanju ispravnosti, vozilo ne može dalje u proces carinjenja.

Preglede vrše, samo šest institucija u Srbiji, na 166 ispitnih mesta, zbog čega se stvaraju veliki zastoji i duže se čeka da se završi čitava procedura uvoza.
Institucije koje vrše preglede su:
– Centar motornih vozila AMSS
– Mašinski fakultet Niš
– Mašinski fakultet Beograd
– Centar za motore i vozila Vinča
– Fakultet tehničkih nauka u Novom Sadu
– Fakultet inženjerskih nauka u Kragujevcu

Strani državljani i domaći državljani koji imaju u inostranstvu odobreno privremeno boravište do 6 meseci mogu doći u našu zemlju sa vozilom registrovanim u inostranstvu i koristiti ga za vreme dok traju razlozi njihovog boravka u našoj zemlji (godišnji odmor, poseta porodici i dr.), nakon čega su dužni da to vozilo izvezu prilikom napuštanja carinskog područja Srbije. Ova vozila mogu ostati na našoj teritoriji, sa ili bez prekida, šest meseci za svaki period od 12 meseci.

Možda Vam se svidi i