Novi pravilnik o uvozu polovnih vozila u Srbiju, čija je primena počela posle uskršnjih praznika, nije otklonio dosadašnje probleme.
Jedini efekat, koji se odmah osetio na tržištu polovnih vozila je povećanje cena. „Dobili smo samo dodatni namet koji je potpuno nepotreban. Sa stanovišta bezbednosti nema apsolutno nikakav značaj, a čak ne štiti ni kupca“, rekao je za „Novosti“, Damir Okanović, direktor Srpskog komiteta za bezbednost saobraćaja.
Okanović objašnjava da se ispitivanje polovnjaka svodi samo na proveru da li je tehnička dokumentacija vozila u redu. To znači da će se proveravati, na primer, kubikaža, ali ne i to da li je i koliko stvarno vozilo prešlo kilometara ili da li je učestvovalo u udesu.
Predviđeno je da kontrolisanje polovnih vozila vrši šest ovlašćenih organizacija na 268 ispitnih mesta u Srbiji, a spisak svih ispitivača objavljen je na zvaničnom sajtu Agencije za bezbednost saobraćaja, koja je, inače, neposredno pre primene ovog Pravilnika tražila od Ministarstva saobraćaja da odloži njegovu primenu, smatrajući da još nisu stečeni tehnički uslovi „na terenu“, ali nisu naišli na razumevanje.
„I dalje će biti moguće da neko uveze auto koji je prešao 800.000 kilometara, pa da vrati kilometražu. Kupac neće imati nikakvu korist od nove provere vozila, jedino će ga to koštati nekoliko stotina evra više“, tvrdi Okanović koji kaže i da nije siguran kako će sve fukcionisati u praksi.
I dok uvoznici polovnih vozila smatraju da je ovo samo još jedan, nepotrebni namet, jer suštinski ništa neće biti poboljšano, uvoznici novih vozila smatraju da je bilo „krajnje vreme da se i u ova oblast uvede red“. Prema nezvaničnim podacima, prošle godine je u Srbiju uvezeno više od 100.000 polovnih vozila, a prodato je oko 20.000 novih.