Postupci protiv Pinka, B92, Prve i Hepi zbog Golubovića

Savet Republičke radiodifuzne agencije odlučio je da pokrene postupke za izricanje mera protiv svih televizija koje su emitovale emisije u kojima je proteklih sedmica gostovao Aleksandar Kristijan Golubović.

U postupcima će se utvrditi postoje li elementi kršenja Zakona o radiodifuziji i Kodeksa ponašanja emitera emisija “Ami dži šou” i “Teška reč” Televizije Pink, emisija “Bulevar” Televizije B92, emisija “Eksploziv” Televizije Prva i emisija “Goli život” na Televiziji Hepi, navodi se u saopštenju objavljenom na sajtu RRA posle sednice održane po hitnom postupku.

Savet RRA, kako prenosi Tanjug, napominje da deli zabrinutost javnosti zbog “metastaze sveukupne medijske patologije”, koja je počela devedesetih godina i pridružuje se društvenom konsenzusu o tome kakve vrednosti treba da promovišu elektronski mediji.

“Savet očekuje od svih emitera, posebno onih sa nacionalnom frekvencijom, da se u borbi za gledanost suzdrže od emitovanja sličnih sadržaja koji nemaju nikakvo programsko i uredničko opravdanje i čiji je jedini cilj senzacionalizam”, napominje se u saopštenju.

Takođe, Savet podseća da ovo nije prvi put da urednici komercijalnih medija u želji za što boljim rejtingom posežu za senzacionalističkim temama i neretko pozivaju izvršioce krivičnih dela u svoje emisije rukovođeni isključivo merilom rejtinga uz upadljivo odsustvo bilo kakve društvene odgovornosti.

Akteri emisija sa kriminalnom prošlošću nisu nikakva novost, smatra Savet RRA i upozorava da ono što je važno jeste da emiteri vode računa da se kroz takvo predstavljanje ne glorifikuju te ličnosti i njihova prošlost.

Savet RRA poziva urednike svih elektronskih medija da komercijalne interese usklade sa javnim.

Nezavisno udruženje novinara Srbije podnelo je juče predstavku protiv televizije “Pink” zbog emitovanja emisije “Ami dži šou” u kojoj je gostovao Golubović koji je sa svojih 44 godine gotovo polovinu života proveo u evropskim zatvorima.

Golubović (44) je osuđen u januaru pred Višim sudom u Beogradu na 14 godina zatvora jer je u januaru 2010. godine učestvovao u kupoprodaji 150 grama heroina. Ta presuda još nije pravosnažna, odnosno konačnu odluku o tome će doneti Apelacioni sud.

Osim gostovanja na televiziji Pink, Prva, Hepi i B92, dao je više intervjua za domaće medije.

Od mladih dana poznat je u kriminalnim krugovima. Hapšen je više puta, pored ostalog u akciji “Sablja”, a suđeno mu je i kao vođi kriminalne grupe koja je iznudila 15.000 evra od Petra Zečevića, vlasnika agencije iz Sremske Mitrovice. Poznat je i po bekstvu iz grčkog zatvora Malandrino, u kojem je služio kaznu od 14 i po godina zbog oružane pljačke.

You May Also Like