Sremska Mitrovica – Iz Direkcije za izgradnju Grada dobili smo informaciju da će muke naselja  KP Dom za koju godinu prestati. Direkcija je pokrenula javnu nabavku za izradu predhodne studije opravdanosti za podvožnjak pružnog prelaza prema KP Domu .

„Ovo je početak rešavanja  ukrštavanja pruge i puta, predhodna studija opravdanosti uslov je po zakonu planiranja i izgradnje da se dalje nastavi sa izradom projekta i uđe u investiranje.Po mojoj proceni izgradnja neće biti urađena naredne godine ali smo ušli u ovaj projekat“ rekao je direktor Direkcije Jovan Dobrić.

Gradonačelnik Sremske Mitrovice je potvrdio ovu informaciju „ Počeli smo da radimo dokumentaciju, dozvolu treba da izda Pokrajna, ove godine radićemo studiju izvodljivosti a zatim će se znati koliko sve to košta i ideja nam je  da u drugoj polovini 2014.godine ili početkom 2015.godine počnemo sa radovima“ rekao je Nedimović

Pružni prelazi kod KP Doma i prema Bloku B, odavno muče stanovnike ovih naselja.Osim telefonskih poziva koji su redovni u redakciji kada je ovaj problem u pitanju, jedan od naših slušaoca nedavno nam je poslao i mejl u kome piše da građani koji prelaze preko dva pružna prelaza u gradu, kod DIJANE(KP Dom) i na prelazu iz naselja BLOK B – MALA BOSNA, na istim čekju po minimum 10-20 minuta nakon prolaza voza, rampa ostaje spuštena a nekad se dogodi da voza ni nema, prođe po industrijskoj traci!Kolona auta bude i po kilometar dugačka!Ovo traje već sigurno godinu dana, SVAKI DAN.

Kao primer daje 9.mart ove godine kada se, kako tvrdi u prepiski čekalo skoro sat vremena.Ljudi su zaobilazili rampu pa čak i dupli autobus koji je jedva prošao između ne odlomivši nista.U železničkoj stanici se niko nije javljao na telefon.

Razgovarali smo i sa zaposlenima u železničkoj stanici Sremska Mitrovica.Oni kažu da je prolazak vozova automatizovan, kada voz dođe do određene tačke automatski se uključi spuštanje ili podizanje rampe.

Nekada se se ovo obavlja i ručno ali je to retko.Duže čekanje opravdavaju manevrima koje moraju da rade pa su građani tada nestrpljivi.

Kako lokalno stanovništvo zna da se to često dešava kada naiđu na spuštenu rampu i čekaju duže od desetak minuta počnu da je obilaze misleći da je opet bez potrebe spuštena. Ako u tome trenutku naiđe voz koji nisu uočili može da nastane tragedija.Ovo je zakonom zabranjeno a i vrlo lako postoji mogućnost ozlede.

Lokalna samouprava na koju se građani često pozivaju, nema nadležnost da proverava ili utiče na rad železnice Srbije ali znaju problem građana u lokalu, pa su i doneli odluku da se uđe u problematiku rešavanja ovog problema.

Ako se ova ideja ostvari, građani ovih naselja neće samo rešiti problem prelaska pružnog prelaza, nego će imati priliku da svoje nekretnine prodaju za veću cenu nego što je ona sada.

Primera radi, kako saznajemo u Agencijama za nekretnine, stanovi u naselju KP Dom imaju najmanju cenu po kvadratu, trenutno u Sremskoj Mitrovici.

 

You may also like