Sremska Mitrovica – Veliki broj proizvoda koji se nalazi na policama robnih kuća i parfimerija na našem tružištu ne mogu da se porede sa kvalitetom proizvoda iste robne marke koje smo kupili ili dobili iz inostranstva.

Istraživanja Nacionalne organizacije potrošača Srbije pokazala su da, kozmetika i prehrambeni proizvodi multinacionalnih kompanija na tržištu Srbije nemaju isti sastav kao u inostranstvu.

Tako su, recimo, kreme za lice lošijeg kvaliteta na našem tržištu nego na Zapadu, čokolade imaju manje kakaoa, a začini imaju više soli nego povrća. Potrošači se pored ovoga žale i na kućnu hemiju, ali udruženja nemaju dovoljno novca da ispitaju kvalitet svih sumnjivih proizvoda.

Ekonomisti objašnjavaju da je potpuno legitimno i ekonomski opravdano da isti proizvođač za različita tržišta kreira različit kvalitet sve dok su na deklaraciji proizvoda navedeni svi sastojci u tačnim merama i dok se kvalitet uklapa u ne previše zahtevne srpske pravilnike.

Naša sugrađanka, korisnica poznatog kozmetičkog brenda rekla je da je za određene preparate koje koristi bila spremna da plati i veću cenu misleći da koristi proizvod visokog kvaliteta.
Do zaključka da je u zabludi došla je tek kada je od prijatelja koji je išao na odmor u Pariz dobila isti karmin poznatog Brenda koji koristi. Karmin je bio mnogo kvalitetniji u odnosu na onaj koji je kupovala u našim parfimerijama.
Kozmetika L’Oréal, čiji je naša sugrađanka proizvod kupila u Sremskoj Mitrovici, proizvodi se u Parizu a na oficijalnom sajtu ove kuće kao glavno sedište za Srbiju navodi se firma Chimex Biotechnologie iz Bograda.

Razlika po korisnici ovog proizvoda postoji, međutim, istraživanja o kvalitetu proizvoda po zemljama gde se distribucija vrši ne mogu se javno naći. Tako da ostaje mogućnost, da verujemo da je to samo subjektivni osećaj ili da se o kvalitetu ne razmišlja i s vremena na vreme “iskoristiti” prijatelja koji odlazi u inostranstvo.

Bojana Đorđić

Možda Vam se svidi i