Pazite ko Vam je na Viberu. Operateri dodeljuju deaktivirane brojeve

Iako svi operateri u svojoj bazi imaju brojeve koji nikada nisu dodeljeni, novim korisnicima nude i kombinacije koje su već bile nečije.

Deaktivirani pretplatnički broj vraća se operateru. U prvi mah, prilikom pozivanja takvog broja čuje se informacija da nije u upotrebi. Ali samo određeno vreme. Zbog prakse koja postoji kod upotrebe pojedinih aplikacija, poput „Vajbera“, dolazi do neprijatnosti.

Dešava se da novog vlasnika zovu najbliži, jer dobiju poruku preko aplikacije da je njihov prijatelj ili član porodice „ponovo na Vajberu“. 

„Budući da zakonom nije jasno definisan rok posle kojeg se numeracija izdaje drugom korisniku, određeni broj postaje dostupan novim postpejd ili pripejd korisnicima, okvirno, godinu dana nakon deaktivacije“, kažu za Novosti u „Telekomu Srbije“.

„Naša apliakcija na mestu prodaje nudi slobodne brojeve prema definisanim pravilima. Ona sadrži i brojeve koji nikada nisu korišćeni u mreži, mada ih nije mnogo ostalo“.

U „VIP mobajlu“ objašnjavaju da se, kada se ugasi neki broj i on se vrati operateru, svi podaci iz adresara tog korisnika brišu.

„U poslednje vreme se dešava da se nakon aktivacije novog broja, putem čet aplikacija kave su ‘Vajber’, ‘Votsap’, ‘Fejsbuk’ i ‘Mesindžer’, novom vlasniku javljaju prijatelji starog korisnika“, objašnjavaju u ovoj kompaniji,

Kako ove aplikacije još ne nude rešenje za trajno brisanje baze kontakata prethodnog vlasnika, „Vip“ svim korisnicima koji se nađu u ovoj situaciji dozvoljava zamenu broja, pišu Novosti.

U „Telenoru“ istuči da se nakon deaktivacije broj čuva dva meseca za prethodnog vlasnika koji u tom periodu ima mogućnost reaktivacije.

Autor: Novosti

Pročitajte još