Novi radari u Srbiji beležiće brzinu, pojas i mobilni telefon tokom vožnje. Lokacije ostaju tajne, a cilj je bezbedniji saobraćaj i manje nezgoda.
Na putevima se postavljaju radari nove generacije koji će beležiti tri ključna prekršaja – prekoračenje brzine, nevezivanje pojasa i korišćenje mobilnog telefona tokom vožnje.
Cilj je jasan – smanjenje saobraćajnih nezgoda i povećanje bezbednosti na putevima. Kamere će raditi automatski, a prekršaji će se odmah procesuirati.
PROČITAJ JOŠ
Vozači pod budnim okom kamera: U Sremu, nijedna vožnja nije anonimna – Ozon Media Da li kamera sme da zabeleži vaše lice u kolima? Ne prijavite vozača — platićete skupo – Ozon Media Kako proveriti da li vas je snimila saobraćajna kamera: 2 klika do kazne + spisak lokacija u Sremu – Ozon Media
Novi radari biće postavljeni na mestima gde se najčešće dešavaju prekršaji i nesreće. Vozači neće moći da znaju gde se tačno nalaze, što dodatno odvraća od rizične vožnje.
Sistem ne traži zaustavljanje vozila – dovoljno je da kamera zabeleži prekršaj. Kazna stiže automatski.
Kamere su brze, precizne i isplative. Ovakav model već postoji u razvijenim zemljama, gde je doneo vidljivo smanjenje broja prekršaja i povećanje discipline u vožnji.
U Srbiji se svake godine kazni oko 160.000 vozača zbog nevezivanja pojasa i više od 46.000 zbog upotrebe mobilnog telefona. Očekuje se da će novi sistem značajno smanjiti te brojeve i doprineti bezbednijem saobraćaju.
U Srbiji je za nevezivanje sigurnosnog pojasa predviđena novčana kazna od 10 000 dinara. Takođe, za upotrebu mobilnog telefona tokom vožnje predviđena je ista kazna od 10 000 dinara.
2 komentari
Radari, kamere, prekršaji , kazne, postoji u drugim zemljama….Moram da primetim da je ovo već jedno peti put da neki čudni likovi pokušavaju da implementiraju taj sistem. E pa ovako : u Italiji, operater auto puta Autostrade per l Italia koristi system SAFE TUTOR već jedno dvajes’t godina.Britanci koriste prepoznavanje karaktera na tablicama vozila za kontrolu pristupa centralnim gradskim zonama.I vlasnik opreme je UPREVLJAČ PUTA a policija dobija podatke o prekršaju i dalje radi svoj posao prinude. Logično, policiju OBEVEŠTAVATE o prekršajima koji se dešavaju nad onim čime upravljate. Ako vam policija kontroliše ono čime uprevljate, onda ste zajedno uprevljači puta. Kako se koja garniture promeni, čitaj kako neko uvrti sebi u glavu da ima ,,kapacitet “ da ,,sredi po’so“ eto nama nove generacije kamere za detekciju prekršaja, tablica, …..A da uvedemo OBU i da ondak detetujemo vozila na taj način a ne da se slikamo? Ili da fotografije bude samo potvrda prekršaja? Ili da dual kamere koristimo da detekciju incidenata u uslovima smanjene vidljivosti? Treba nam strategija a ne stihija ……
Radari i kamere NA putu ili delovima puta na kojima se primenjuju moraju vidno jasno i nedvosmisleno biti obeleženi saobraćajnim znakom. U suprotnom vozači po tako prikupljenim dokazima nisu dužni da plaćaju kazne.
Tajno snimanje može se na sudu upotrebiti samo kada na predlog nadležnog organa sud donese naredbu i to u svakom pojedinačnom slučaju posebno.
AKO BI PREDLAGAČ ZAKONA HTEO DA POŠTUJE USTAV.
Pored toga svrha kažnjavanja ne sme biti način za punjenje budžeta već povećanje nivoa bezbednosti saobraćaja na putevima. Proteklih decenija isti ljudi su radili na svim izmenama i dopunama zakona o bezbednosti saobraćaja na putevima, i njihov učinak je nula. U pitanju je nekompetentnost nestručnost i površnost. Zakon treba da pišu multidisiplinarne komisije pre svega pravne struke a nikako saobrajni inženjeri koji mogu biti uključeni u konkretna saobraćajno tehnička rešenja. Izmene zakona moraju pratiti odgovarajuća naučna i stručna istraživanja sa odgovarajućim zaključcima i predlozima. Visinom kazni moraju se baviti penolozi i o sociolozi. Rad na zakonu mora imati i ekonomski elaborat. Neuropsihijatar i psihopatolog moraju biti deo tima za struču ocenu i predloge iz svoje nadležnosti…
Sve odredbe koje se odnose na prekršaje zbog brzine i alkohola zasnovane su na netačnim tvrdnjama ne kompetentnih pojedinaca i ni na jednom naučnom radu.
Rezultat delovanja ovakvog zakona je katastrofalan jer je prevencija marginalizovana, jer se favorizuje visina kazne a ne učestalost kažnjanja i još mnogo toga.
Novi znakom može da posluži samo opštem disciplini anju nacije pokazivanjem moći državnog aparata. To nije dobro i to nije svrha zakona