Autor: Ozon Media
Prema Zakonu o bezbednosti saobraćaja na putevima, vozačka dozvola u Srbiji standardno važi 10 godina, ali čim vozač napuni 65 godina, nova dozvola se izdaje na najviše pet godina. Cilj ovih odredbi je da se stariji vozači redovno kontrolišu kod lekara i time obezbedi bezbednost svih učesnika u saobraćaju.
Kraći rok i za vozače starije od 55 godina
Čak i vozači između 55 i 65 godina više ne dobijaju dozvolu na punih 10 godina.
Zakon propisuje da se vozačka izdaje do navršenih 65 godina, bez obzira kada je izdata.
To znači da će, na primer, neko ko ima 59 godina, morati ponovo da obnavlja dozvolu već za šest godina — čim napuni 65.
Obavezan lekarski pregled posle 65. godine
Pre nego što ponovo sednu za volan, vozači stariji od 65 moraju da prođu lekarski pregled koji obuhvata:
- neurologa
- oftalmologa
- psihologa
- lekara opšte prakse
- laboratorijske analize
Pregled traje nekoliko sati, košta u proseku od 2.000 do 3.000 dinara i važi šest meseci.
Lekari proveravaju vid, reflekse, motoriku, psihičko stanje i opštu zdravstvenu sposobnost.
„Kad sam završio kod svih lekara i platio tri takse, pomislio sam da mi kola više ni ne trebaju – mogu peške do pijace“, našalio se jedan Mitrovčanin koji je upravo obnovio vozačku dozvolu.
Potrebna dokumentacija
Za produženje vozačke dozvole potrebno je priložiti:
- lekarski izveštaj (ne stariji od 6 meseci)
- tri uplatnice za takse (iznosi se razlikuju po opštinama)
- ličnu kartu
- staru vozačku dozvolu
Dokumentacija se predaje u lokalnom sedištu MUP-a, a zahtev se može podneti najranije 30 dana pre isteka.
Kazna za vožnju sa isteklom dozvolom
Ukoliko vozač upravlja vozilom sa isteklom vozačkom dozvolom, kazna iznosi 10.000 dinara.
Mnogi građani zaborave da im dozvola više ne važi nakon rođendana, zbog čega se preporučuje da se zahtev za novu podnese na vreme.
Koliko važi vozačka dozvola
- do 65. godine života – do 10 godina
- posle 65. godine – do 5 godina
Zakon jasno naglašava da je svrha ograničenja redovna provera zdravstvenog stanja i sprečavanje nesreća koje mogu nastati zbog fizičke ili psihičke nesposobnosti vozača.
Pročitaj još na Ozon.rs:
- Pijani za volanom, bez dozvole i kontrole – policija u Mitrovici sankcionisala osmoricu vozača
- Vlada Srbije usvojila izmene Zakona o radu vozača u drumskom prevozu i tahografima
- Da li vam za produženje vozačke dozvole treba lekarsko uverenje – evo kada jeste, a kada nije obavezno
1 komentar
Da upravu su a da pogledamo statistiku koliko saobracajnih nesreca je izazvalo ljudi stariji od 50 godina a koliko saobracajnih nesreca je izazvalo stariji od 20 godina ? Ovo je pokusaj da se stariji ljudi stave van puteva a ako hoce da vozi mora dodatno da plati da bi vozio i tako punio budzet. ( Samo da se zna ja spadam u onu 2 grupu ljudi od 20-50 ) i vrlo dobro znam da stariji ljudi voze dosta sporije i opreznije od mladjih