Ministarstvo prosvete uputilo je danas svim osnovnim i srednjim školama u Srbiji dopis sa detaljnim smernicama za ocenjivanje učenika u uslovima izmenjene organizacije rada, izazvane nadoknadom propuštene nastave tokom drugog polugodišta.
Kako se navodi u saopštenju, cilj smernica je da se očuva kvalitet obrazovanja i osigura pravična i jasna evaluacija znanja učenika, uprkos otežanim okolnostima u školskom sistemu. Ministarstvo je naglasilo da ocenjivanje mora biti transparentno, jasno komunicirano učenicima i roditeljima, kao i utemeljeno na kontinuitetu praćenja napredovanjasvakog učenika.
„Ocenjivanje treba da odražava ne samo obrazovne rezultate, već i napor i zalaganje koje učenici ulažu u učenju. Nastavnici treba da uzmu u obzir i sve posledice prekida i nadoknade nastave“, poručeno je iz Ministarstva.
Podsetimo, školska godina je produžena zbog vanrednih okolnosti i zahteva za nadoknadom izgubljenih časova, a škole su imale slobodu da same predlože organizacione modele za realizaciju dodatnih aktivnosti i podrške učenicima.
U dopisu se posebno ističe važnost uvida u ocene iz prvog polugodišta, koje treba da posluže kao orijentir za zaključivanje konačnih ocena. Takođe, Ministarstvo predlaže dodatne načine praćenja i vrednovanja rada, kako bi se omogućilo pravedno ocenjivanje i u uslovima koji nisu standardni.
Na školama je sada i obaveza da na nivou stručnih veća organizuju razmenu primera dobre prakse, kako bi se uskladili kriterijumi i osigurala ujednačena primena smernica.
Transparentnost u ocenjivanju je posebno naglašena, uz preporuku da se učenicima i roditeljima na jasan i razumljiv način objasne svi elementi koji su doprineli formiranju ocene.
„Ministarstvo prosvete daje punu podršku nastavnicima koji, i pored izazova, dosledno primenjuju principe kvalitetnog ocenjivanja, uz poštovanje objektivnosti i u najboljem interesu učenika“, zaključuje se u saopštenju.
Škole su u obavezi da se smernica pridržavaju do kraja školske 2024/2025. godine, kako bi ocenjivanje bilo što pravičnije i u skladu sa novonastalom situacijom.