Ove nedelje, mnogi mediji, uključujući i zvanične Fejsbuk stranice, objavili su vest o „prodaji rashodovanih vozila“ JP Beograd Metro, koja se ispostavila kao prvoaprilska šala. Ova vest, koja je prvobitno objavljena 1. aprila 2025. godine, ubrzo je postala viralna i izazvala pomešane reakcije među čitaocima, ali i među novinarima koji su je preneli bez ikakve provere.
Na prvi pogled, vest o aukciji korišćenih vozila JP Beograd Metro delovala je kao ozbiljna informacija. Pisalo je o prodaji vozila različitih proizvođača, uključujući Skoda, Dacia, ali i kineske marke kao što su Great Wall i Foton, uz detalje o cenama i uputstvima za prijavu. Međutim, sve je bilo deo satirične priče koju je portal objavio povodom prvog aprila, poznatog kao međunarodni dan šale.
Iako je vest nosila očigledne tragove humora, poput pominjanja online licitacija u Bitcoinima i smešnih cena za „lako havarisana vozila“, mnogi su je uzeli ozbiljno. Mediji su je preneli bez ikakvih napomena o tome da se radi o prvoaprilskoj šali, što je dovelo do zbunjenosti među građanima, ali i među onima koji su verovali da je vest stvarna.
„Ovo samo pokazuje koliko je važno proveriti izvore pre nego što prenesete informacije. Nažalost, čini se da mediji nisu uzeli u obzir da je vest izvorno objavljena kao šala“, komentarisao je jedan od čitalaca, koji je bio iznenađen što su profesionalni portali objavili takvu informaciju bez da su napomenuli da se radi o humorističkoj priči.
Nakon što su se počeli javljati čitaoci i komentari, portal je zvanično demantovao vest, objašnjavajući da je ona deo prvoaprilske satire. Takođe su se izvinili svima koji su bili zavedeni i koji su pomislili da je vest istinita.
„Ovim putem demantujemo sadržaj objavljene vesti kao delimično neistinitu i izvinjavamo se svima koji su je prihvatili kao stvarnu. Naš cilj je bio da se našim čitaocima nasmejemo, ali očigledno je da smo izazvali zabunu,“ stoji u saopštenju portala.