Kako raskinuti ugovor sa mobilnim operaterom – vodič za korisnike

Od strane Ozon
0 komentari

Raskid ugovora sa mobilnim operaterom može izgledati komplikovano, ali uz poznavanje procedura i prava potrošača, ovaj postupak može da se završi brzo i bez stresa. Najvažnije je da korisnik zna šta piše u njegovom ugovoru, jer je to dokument koji precizira trajanje obaveze, uslove korišćenja, subvencije i eventualne penale za prevremeni raskid.

Proverite ugovor

Pre nego što krenete u postupak raskida, pažljivo pročitajte ugovor. U njemu se nalaze svi detalji – koliko traje, koje su mesečne obaveze, da li postoje penali, kao i pod kojim uslovima može doći do raskida bez naknade (npr. ako operater menja cene ili tarifne pakete).

Obratite se korisničkom servisu

Informacije o proceduri možete dobiti pozivom korisničkog servisa ili putem zvaničnog sajta operatera. Oni će vam reći koje dokumente treba da pripremite i da li postoje dugovanja koja morate izmiriti.

Poseta poslovnici i podnošenje zahteva

Za raskid je neophodno podneti pisani zahtev u poslovnici ili elektronski (ako operater to omogućava). Sa sobom ponesite ličnu kartu i broj ugovora. U poslovnici ćete dobiti obrazac za raskid koji treba da popunite i potpišete. Jedan primerak obavezno zadržite za sebe kao dokaz.

Vraćanje opreme

Ako ste u okviru ugovora dobili opremu (telefon, modem, ruter i sl.), dužni ste da je vratite. U suprotnom, operater može da naplati dodatne troškove.

Penali i obaveze

Ukoliko ugovor raskidate pre isteka obaveznog perioda, moguće je da će vam biti naplaćeni penali. Oni se najčešće računaju na osnovu preostale subvencije (npr. razlika u ceni uređaja ili paketa), a ne uvek kao pun iznos rata do kraja ugovora.

Ako operater poveća cene usluga ili promeni uslove paketa, korisnik ima pravo da raskine ugovor bez plaćanja penala, pod uslovom da odluku donese u roku od 30 dana od obaveštenja.

Potvrda i završni račun

Nakon što raskid bude obrađen, operater je dužan da izda potvrdu o raskidu ugovora, kao i završni račun sa svim preostalim dugovanjima. Tek kada se ta dugovanja izmire, ugovor se smatra konačno raskinutim.

Koji problemi se najčešće javljaju?

  • Visoki penali za prevremeni raskid (posebno ako ste uzeli subvencionisani telefon).
  • Nedovoljno jasna obaveštenja o promenama cena i uslova.
  • Nepotpuna dokumentacija – bez pisanog zahteva raskid nije važeći.
  • Neizmirena dugovanja – bez plaćanja završnog računa raskid ne može biti zaključen.
  • Vraćanje opreme – zaboravljeni ruter ili modem mogu doneti dodatne troškove.

Kako rešiti probleme?

  • Uvek tražite pisanu potvrdu o raskidu.
  • Proverite iznos penala pre nego što potpišete zahtev.
  • Ako operater menja cene – imate pravo na besplatan raskid (u roku od 30 dana).
  • Vratite svu opremu i tražite potvrdu o predaji.
  • Ako su penali previsoki ili neosnovani – žalite se tržišnoj inspekciji ili organizaciji potrošača.

Koliko novca može da se plati pri raskidu?

SituacijaKoliko se plaća?Napomena
Ugovor bez telefonaPreostale mesečne naknade do isteka ugovoraAko operater ne menja uslove
Ugovor sa subvencionisanim telefonomRazlika između promotivne i pune cene uređaja + rate do raskidaPenali zavise od popusta na telefon
Raskid zbog promene cena/uslova0 dinara (bez penala)Zahtev mora biti podnet u roku od 30 dana od obaveštenja
Administrativna taksa200–500 dinara (zavisno od operatera)Neki operateri naplaćuju taksu za obradu zahteva

Najveći problem su penali, ali oni moraju biti jasno navedeni u ugovoru i proporcionalni realnoj šteti operatera. Ako korisnik smatra da su previsoki ili neosnovani, ima pravo da se žali. U praksi, penali se kreću od nekoliko hiljada dinara (ako ugovor nije vezan za telefon) do više desetina hiljada dinara (ako je uzet subvencionisani uređaj).

Možda Vam se svidi i

Ostavi komentar