Šid – Iza formalnog naziva osmog ciklusa programa Generator EDU, koji organizuje OTP banka, kriju se priče koje pomeraju granice u učenju i pokazuju da je moguće učiti o finansijama bez dosade – bilo da ste tinejdžer u gimnaziji ili dete koje još uvek uči da čita.
Ovogodišnji pobednici programa dolaze iz dva sveta: jednog digitalnog i inovatorskog, i drugog – obrazovnog i posvećenog. A zajedničko im je to što veruju da je finansijska pismenost ključ za odgovornu budućnost.
Školski sistem iznutra – kad profesorke kažu: „Ajmo konkretno!”

S druge strane, u kategoriji prosvetnih radnika, tri profesorke iz Gimnazije „Sava Šumanović“ iz Šida – Zorica David, Tijana Dabić i Gordana Pavlović – odlučile su da ne pričaju učenicima o kamatama i kreditima iz udžbenika. Njihov projekat KešKOD: Otkrij tajne finansija polazi od jednostavnog pitanja: „Kako ti trošiš novac?”
Učenici kroz praktičan rad uče kako funkcionišu lične finansije, ali i kako da znanje prenesu dalje – kroz radionice, kampanje na društvenim mrežama i timske zadatke. Fokus je na veštinama, ne na reprodukciji pojmova. I upravo zato – učenici slušaju.
Inovacija koja priča priče – glasom i ekranom
Startap Artemi Studios, koji čine mladi preduzetnici Vojislav i Mihailo, poneo je pobedu u kategoriji inovativnih rešenja civilnog sektora sa aplikacijom Kumadio. Njihova ideja je jednostavna, ali moćna: deca ne uče kao što su učile prethodne generacije. Zato im treba alat koji govori njihovim jezikom – video, interakcija i naravno, glasovna komanda.
Kumadio je interaktivna audio knjiga sa elementima igrifikacije, a cilj joj je da pasivno slušanje pretvori u aktivno učenje. I da, sve je upakovano u formu koju klinci prepoznaju sa YouTube-a. Nagrada OTP banke, kažu, dolazi u pravom trenutku – za dalji razvoj sadržaja koji će finansijske pojmove približiti i najmlađima, kroz zabavu.
Dva miliona razloga za nastavak
Ukupna vrednost nagrada iznosi dva miliona dinara, ali pobednici ističu da je najveća vrednost u mentorstvu i podršci koju su dobili tokom takmičenja. I startap i školski tim saglasni su da je sistemska podrška ovakvim projektima od suštinskog značaja – jer se navike i znanja o novcu ne razvijaju preko noći.
I dok jedan tim razvija aplikaciju, a drugi oblikuje nove generacije u učionicama, poruka je jasna: finansijska pismenost nije rezervisana za odrasle – ona počinje u detinjstvu.
I, što bi rekli u KešKOD timu: „Znati da pametno trošiš je nova supermoć.“