Ako se usvoji novi zakon – drastične promene u naplati putarine od 2026: poskupljuju mostovi, tuneli i magistrale

Od strane Ozon
1 komentar

Građane i privredu u Srbiji od 1. januara 2026. godine mogu da očekuju značajne izmene u sistemu naplate putarine, ukoliko Skupština usvoji predlog izmena Zakona o naknadama za korišćenje javnih dobara. Promene bi, prema predlogu, donijele drastično poskupljenje prelaska preko mostova i kroz tunele, kao i uvođenje putarine za teške kamione na magistralnim i regionalnim putevima.

Više cene za prelazak mostova i tunele

Najveće promene osetiće svi vozači koji koriste auto-puteve.
Prema predlogu, dosadašnje uvećanje putarine za prelazak preko mostova i vijadukata od 50 odsto biće zamenjeno novom formulom – “dva i po puta” skuplje u odnosu na standardni kilometar puta.

To znači da će, ako je cena kilometra auto-puta oko 5,5 dinara, vožnja preko mosta koštati oko 14 dinara po kilometru.

Još veće poskupljenje predviđeno je za tunele, gde će se cena puta povećati pet puta u odnosu na regularnu deonicu.

Vlada kao razlog navodi drastično veće troškove izgradnje i održavanja tunela, mostova i vijadukata u odnosu na otvorene deonice, što prema obrazloženju zahteva novi obračun cene putarine.

Kamioni plaćaju i magistrale

Promene će posebno pogoditi prevoznike i teška teretna vozila, jer će oni ubuduće plaćati putarinu ne samo na auto-putevima, već i na pojedinim magistralnim i regionalnim pravcima.

Putarina na magistralama iznosiće 90% cene sa auto-puta, dok će na regionalnim putevima iznositi 80%.

To u praksi znači da će kamioni, koji sada plaćaju oko 32,5 dinara po kilometru na auto-putu, ubuduće plaćati oko 29 dinara na magistralnim i oko 26 dinara na regionalnim putevima.

Kada bi zakon stupio na snagu?

Ako Skupština Srbije usvoji predlog, novi sistem bi počeo da važi od 1. januara 2026. godine.
Za vozače to znači skuplju vožnju gotovo svim većim saobraćajnicama, dok će za državu ovaj model značiti stabilniji prihod i realniji obračun troškova održavanja infrastrukture.

PROČITAJ JOŠ

Ušli ste greškom na auto-put i odmah izašli ili izgubili kartu? Spremite se na neprijatno iznenađenje – naplata do 1.000 dinara na rampi! – Ozon Media

Poskupljuju sudske takse: tačni iznosi, datum stupanja i 6 rata (duža naplata) – Ozon Media

Naplata duga preko izvršitelja: Šta vas čeka kad krene naplata duga – Ozon Media

Možda Vam se svidi i

1 komentar

Miki 10.11.2025. - 2:17 pm

Ne treba baš dizati frku jer se dužine u metrima mostova sabiraju na nekoj deonici. E sad na deonici Pakovraće Požega skoro cela deonica je u tunelima i mostovima pa se na raj način naplaćuje. U Austriji je za tunele obavezna naplata iako imaju vinjetu. Zanimljiva je odredba da sva vozila sa 4 kat sad moraju placati tagovina a to je veliki trosak za prevoznike. Takodje naplata na magistrali postoji u skoro svim zemljama u okruženju i to prevoznoci takodje znaju. Ono što treba jasno saopštiti je usporedna tabela zemalja u okruženju pa se onda može diskutovati .

Odgovori

Ostavi komentar