Šinama od Srema do Semberije

Od strane Ozon
2 komentari

Železničkom prugom Šid- Bijeljina koja spaja Republiku Srpsku i Srbiju, već skoro dve decenije ne prolaze vozovi, ali sve ove godine nikada nije prestalo interesovanje za njenu revitalizaciju. Zvuk lokomotive na ovoj relaciji, mogao bi ponovo da se začuje, otkriva Zoran Semenović predsednik opštine Šid, koji kaže da će se u drugoj polovini 2024. godine, početi ozbiljnije da radi na ovom projektu.
Poslednji šinobus na deonici dugoj 44,5 kilometara, prošao je šinama u junu 2005. godine, od tada do danas celu trasu pruge obuzeo je korov i šiblje. Kako kažu meštani okolnih sela Sremske Rače, Višnjićeva, Morovića i Adaševaca, koji su i najviše koristili ovaj železnički pravac, odluka “Železnica Srbije“ za ukidanje saobraćaja, usledila je nakon predloga da se pored postojećeg drumskog- železničkog mosta, gradi novi most na Savi prema Republici Srpskoj.

Nama bi mnogo značilo uspostavljanje železničkog saobraćaja sa Bijeljinom, najviše teretnog zbog prevoza robe železnicom. Od toga bi privreda sa obe strane granice imala višestruke koristi. – smatra Semenović dodajući da je interesovanje za njenu revitalizaciju pokazala pokrajinska i republička vlada a da tek slede konkretni koraci.
Predsednik opštine Šid, naglašava da pruga do granice sa Republikom Srpskom, nije cela devastirana što bi znatno olakšalo i ubrzalo uspostavljanje u saobraćaj.
Obnavljanje ove železničke trase, mnogo bi značilo ne samo za žitelje sela šidske opštine uz prugu, već i u Republici Srpskoj. U Adaševcima, koje je prvo selo na ovom pravcu od Šida, nalazi se industrijska zona, što bi i te kako doprinelo za privredu saradnju sa Republikom Srpskom, ali i razvoj turizma.
Stariji meštani šidskih sela, sa setom se sećaju železničkog saobraćaja na pruzi do Bijeljine, kažu da se početkom 50- tih godina prošlog veka saobraćao “ćira“, sa kojim su đaci i studenti svakodnevno putovali na nastavu, dok su poljoprivrednici svoje proizode nosili na pijace u Šid i Bijeljinu. Već 60- tih godina prugom su krenuli da se saobraćaju šinobusi.
Prekidom železničkog saobraćaja, i izgradnjom novog mosta kod Sremske Rače, danas je granični prelaz zakrčen vozilima i kamionima. Završetkom novog auto- puta Kuzmin- Sremska Rača, vozači očekuju da će se rasteretiti.
Železnička pruga koja je jednokolosečna, građena je i puštana u saobraćaj etapno. Prvi deo od Šida do Sremske Rače u dužini od 22 kilometara građen je i pušten u saobraćaj 1912. godine, dok je drugi deo od Sremske Rače do Bijeljine u dužini od 22,5 kilometara pušten u saobraćaj 1950. godine

Možda Vam se svidi i

2 komentari

Saša 05.01.2024. - 7:21 pm

Železnica povadila šine na pružnim prelazima na kolovozu.

Milan 06.01.2024. - 6:20 am

Narocito zbog turizma! Ajd malo ne lupaj!

Komentari su zatvoreni.