Da li vam se ikada dogodilo da naručite proizvod preko društvenih mreža, platite unapred, a ono što ste naručili nikada ne stigne? Nažalost, sve više građana postaje žrtva ovakvih prevara. Internet je preplavljen pričama o lažnim prodavcima, a društvene mreže često služe kao platforma za njihovo delovanje.
Jedan od najsvežijih slučajeva dolazi iz grupe „Novosađanke,“ gde je jedna članica podelila svoje iskustvo s prodavčicom koja joj je, umesto naručene bundice, „isporučila“ blokadu na svim kanalima komunikacije.
„Platila sam, a bunda nikada nije stigla“
„Ja sam joj uplatila novac u petak, 13. decembra, za bundu koja nikada nije stigla. Plela je neistine nekoliko dana, a zatim me blokirala,“ piše prevarena žena u grupi. „Objavila sam ovo da bih upozorila druge. Naravno, prijavila sam je policiji, a pronaći ću je svakako! Ako je neko poznaje, neka zna da je prevarant.“
Ova objava izazvala je lavinu komentara, a mnoge članice grupe podelile su svoja slična iskustva. Jedna od njih navodi: „I meni se to desilo prošle godine. Uplatila sam novac za krzneni prsluk, ali ni prsluka, ni novca. Kada sam pokušala da stupim u kontakt, blokirala me je. Kasnije sam saznala da uzima slike s drugih sajtova i prodaje proizvode koje uopšte nema.“
Na „crnoj listi“ društvenih mreža
Članice grupe „Novosađanke“ tvrde da je osoba koja stoji iza ovih prevara već poznata i da se njeno ime često pojavljuje na crnim listama. Prema njihovim rečima, ista osoba koristi društvene mreže za objavljivanje lažnih oglasa, blokira prevarene kupce i nastavlja s prevarama u drugim grupama.
„Ne šalje torbe, bunde, niti vraća novac. Jednostavno vas blokira i nastavi dalje,“ piše jedna od članica.
Solidarnost na delu
Jedan od najpotresnijih slučajeva je priča o devojci koja je prevarena, a uz to se suočava i s teškom bolešću. Članice grupe odlučile su da organizuju prikupljanje novca kako bi joj nadoknadile štetu i možda poklonile bundu koju je želela.
Policija uključena u slučaj
Kako saznajemo, uplate su vršene na tekući račun u banci, a slučaj je prijavljen policiji. Iako prevareni kupci očekuju pravdu, postavlja se pitanje kako zaštititi građane od ovakvih situacija.
Kako se zaštititi?
Da biste izbegli prevare na internetu:
- Proverite prodavca: Potražite recenzije ili preporuke.
- Ne plaćajte unapred: Ukoliko je moguće, koristite opcije plaćanja po prijemu.
- Budite skeptični: Ako cena deluje suviše dobra da bi bila istinita, verovatno jeste.
Ovo je još jedan primer kako nepažnja na društvenim mrežama može skupo da nas košta. Oprezno s kupovinom!