Od juna meseca, ove godine, počela je primena novih pravila za ocenu ispravnosti automobila, a za vozače će, praktično, jedina novina biti snimanje pregleda kamerama. To su sada obavezni da rade svi tehnički pregledi. Poslednje tri godine vozila su fotografisana.
Snimanje kompletnog toka tehničkog pregleda znači da više nema mogućnosti da se „gleda kroz prste“ ni za neke „sitnice“ koje ne utiču na bezbednost, kao što je, na primer, komplet prve pomoći sa isteklim rokom trajanja. Kako naši reporteri saznaju, budno oko kamere bilo je glavni razlog što su juče, poslednjeg dana rada po starom sistemu, mnogi vozači pohrlili da urade ocenu ispravnosti četvorotočkaša, što je dovelo do velikih gužvi na brojnim stanicama.
- Najveća novina za sve je snimanje vršenja tehničkog pregleda, mi te snimke čuvamo i SUP može da izađe u kontrolu i da traži da pregleda snimke. Mi smo dužni snimke da čuvamo godinu dana na nezavisnoj memoriji.Najčešće se vraća sa tehničkog pregleda zbog signalizacije i opreme vozila, zatim zbog kočnica i guma, mnogi ne menjaju gume, morate imati gume za tu sezonu, sezona letnjih guma je od 1. aprila do 1. novembra.M+S gume su nedorečene jer tamo nema sunca, samo pahulja, i u budu vraćeni, kaže kontrolor iz tehničog pregleda Eko Teh
- Kamere snimaju sve, i sve mora da radi, sve što automobil ima od opreme mora da radi. Za putničko vozilo cena je 6.600 dinara, za teretno vozilo do 3.5 tona je 8.400 dinara, preko 3.5 tona cena je 12.000 dinara.
– Ovaj cenovnik je određen od strane vlasnika tehničkih pregleda, u svom internom dogovoru.
Kontrolor tehničkih pregleda ističe da vlasnici koji voze ispravan auto ne treba da brinu, jer neće imati nikakvih problema da prođu proveru. Ali ako se desi da se pojave greške, problemi, zbog kojih tehnički ne može da se izvrši, to je rešeno tako da vlasnici vozila imaju rok da reše nedostatke.
- Postoji rok za otklanjanje nedostataka, rok je tri dana i u ta tri dana ne morate da platite tehnički ponovo.Proveravaju se uređaji i sklopovi, što se tiče motora proveravamo izduvne gasove i spoj motora sa šasijom, nosači motora…Moj savet je da se ljudi obrate majstoru pre dolaska na tehnički pregled. I
- Kontrolor tehničkih pregleda napominje da su vlassnici vozila u obavezi da se vrate na tehnički pregled na kojem su označeni kao neispravni.
Vlasnici, čiki je auto je ocenjen kao neispravan zbog sitnog oštećenja na plastici „mačjeg oka“ i svetla, i slično, često iskažu svoje nezadovoljstvo.
- Ljudi se ljute, kontrolori budu krivi jer su na udaru, drugi su im nedostupni, oni koji su pisali pravilnike i zakone.Ljudi budu nezadovoljni i verbalno nasrću na vas.
Trenutno, tehnički pregledi su obavezni da čuvaju snimke godinu dana i da ih dostave policiji ukoliko ona želi da proveri podatke o tehničkoj ispravnosti vozila. Ono što sledi za vlasnike, je još jedna novina, za koju imaju vremena do sledećeg leta, da se naviknu na sadašnje nove mere tokom tehničkog pregleda, a ti je da će nakon prelaznog perioda, biti uspostavljen centralni informacioni sistem koji će, omogućiti da saobraćajna policija uživo prati tok tehničkog pregleda.