SLATKI ZANAT porodice Ljepojević!

Od strane Ozon
0 komentar

Oglas o prodaji plantaže lešnika bio je ulaznica u svet voćarstva porodice Ljepojević iz Nove Pazove, koja je pre nekoliko godina razmišljala čime bi dodatno mogla da se bavi.

Foto Instagram

Uložili su vreme, stpljenje i trud kako bi naučili sve o lešniku, pa danas u Slankamenu imaju plantažu na 30 ari. Četiri italijanske sorte lešnika, koje dospevaju u približno isto vreme, daju 800 kg lešnika u ljusci. Cil je da zasade ove godine prošire na dve susedne parcele i tako povećaju površinu pod lešnikom.

– Plantažu lešnika obrađujemo ručno, trudimo se da koristimo što manje preparata, s obzirom na to da je lešnik omiljena, svakodnevna poslastica naše dece. I koliko god bio naporan dan na plantaži, gde se svaki deo procesa obavlja ručno, ništa ne odmara tako dušu i telo kao smeh dece koja ceo dan provedu ispod krošnji leske. To je ono što motiviše i smiruje – kaže Dušica Ljepojević.

Lešnik su u početku prodavali prijateljima i poznanicima, da bi ih kontaktirali i mali trgovinski marketi. Međutim, 2018. godine se desio veliki uvoz lešnika iz Turske, tako da im je ponuđena izuzetno niska cena.

– S obzirom na to da se ceo proces obrade lešnika odvija ručno i da se zaista trudimo oko naše male plantaže, odlučili smo da nećemo da prodajemo lešnik, već da ćemo naći način da ga bolje iskoristimo, da mu dodamo vrednost i napravimo finalni proizvod. Pošto je čokolada najpoznatiji slatkiš na svetu, rešenje se samo pojavilo – kaže Ljepojevićeva.

Sada lešnik koriste samo za proizvodnju čokoladne poslastice sa nazivom Korali i, kako ističe, mnogo su srećni zbog tog. U pitanju su slatkiši nepravilnog, rustičnog oblika, pakovani u pojedinačne kesice, pa potom u odgovarajuću kutiju. Postoji bela i crna varijanta.

– Dug je i naporan put od ručne obrade plantaže lešnika, skupljanja, krckanja, čišćenja, pečenja i guljenja pečenog lešnika, pa do konačne upotrebe u Koralima, ali je zato osećaj radosti veći – navodi Dušica.

U postupcima pre izrade finalne recepture za Korale probali su različite vrste čokolada, vodeći računa o procentu učešća kakaoa, šećera, kremastosti čokolade kao i o kompatibilnosti sa ostalim sastojcima.

– Takođe, s obzirom na to da smo mali i da se tek probijamo na tržište, primorani smo da vodimo i računa i o ceni sirovine, kako bi se uklopili u cenu koja je prihvatljiva na lokalnom tržištu. Italijanska čokolada nam je pružila najbolji odnos kvaliteta i cene. Italijansku čokoladu nabavljamo od jedne lokalne firme, koja se bavi uvozom i sa kojom imamo odličnu saradnju, koja razume potrebe nas malih proizvođača – ističe naša sagovornica.

Recepti za Korale su nastajali godinama u različitim fazama “igranja” sa lešnikom. Kada su odlučili da počnu da se bave proizvodnjom, napravili su mnogo različitih varijanti i pozvali prijatelje.

– Naravno, vrlo brzo su uvideli da nije dovoljno samo da kažu “dobri su”. Imali smo spremljenu listu pitanja: da li krcka lešnik, da li se topi čokolada, da li je bolja varijanta sa krupno lomljenim lešnikom i bademom ili mlevenim, da li je dovoljno ruma, da nije preslatko, da nije previše susama i najbitnije pitanje, kako se osećate dok grickate Korale? Tako da slobodno možemo da kažemo da su finalni recepti za Korale nastali kao rezultat dobre energije, druženja i želje da spojimo ono što svi najviše volimo, domaći lešnik i čokoladu – kaže Dušica Ljepojević.

Planova ima mnogo, jer ova vredna porodica veruje da Korali mogu da postanu brend, da se kvalitet uvek prepozna i da uvek nađe svoje mesto na tržištu.

– Neki od planova jesu da do jeseni u stalnu ponudu Korala, uvrstimo još dva ukusa. Recept za jedan novi ukus je završen. I na osnovu komentara naših potrošača, na osnovu uzoraka koji su probali, sigurni smo da će potrošači biti zadovoljni. Sada sledi proces ispitivanja proizvoda od akreditovane laboratorije, dizajniranje ambalaže i tako dalje. Recept za drugi proizvod privodimo kraju – oktirva Dušica.

Korali su prošle godine bili deo akcije “Mali zanat, velika strast” koju je organizovala kompanija Lidl u cilju promovisanja malih proizvođača. Učešće u jednoj ovakvoj akciji dalo im je priliku da veliki broj ljudi, do kojih ne mogu da dopru preko mreža, proba Korale i da pokriju veliki deo tržišta koji samostalno nismo u stanju.

– Nakon pozitivih komentara i svakodnevne podrške koju nam od tada pružaju ljudi kojima se sviđaju Korali, razmišljamo o otvaranju jedne male prodavnice u kojoj bi ljudi imali prilike da probaju i kupe Korale. Saradnja sa velikim trgovinskim lancima je izuzetno finansijski teška i komplikovana, tako da bi mala prodavnica Korala bila jedan korak bliže našim potrošačima – navodi sagovornica.

Dodaje i da su veoma ponosni što se jedan broj kompanija odlučio da uvrste Korale u svoje korporativno darivanje.
U procesu je izrada sajta, a do tada ovu poslasticu porodice Ljepojević možete kupiti preko društvenih mreža, ali i u Medius marketima, kao i novosadskim Mikro i Maxi marketima.

Naravno, svi zainteresovani dobrodošli su i na lokaciju gde je smeštena proizvodnja u Novoj Pazovi.

INSTAGRAM KORALI

(Aleksandra Kekić/ekapija)

You may also like