Nedavno usvojen zakon o zaštiti potrošača predviđa nova rešenja za mnoga važna potrošačka pitanja.

Cilj je da se zaštita potrošača podigne na viši nivo, navela je za Novosti ministarka trgovine, turizma i telekomunikacija Tatjana Matić.

„Neke od najvažnijih novina su uvođenje registraNe zovi koji omogućava potrošačima da ukoliko ne žele da primaju pozive trgovaca vezanih za promociju ili prodaju robe, mogu podneti zahtev operatoru elektronskih komunikacija da im se kontakt telefon upiše u Registar.

Predviđena je prekršajna odgovornost za trgovca ukoliko i pored toga što je broj upisan u Registar, pozove potrošača. 

„Zatim, uvođenje proračuna za pružanje usluge čija je vrednost veća od 5.000 dinara, kao i unapređenje postupka vansudskog rešavanja potrošačkog spora odlukom da je obavezno učešće trgovca u ovom postupku, čime se stvaraju preduslovi za funkcionisanje ovog vida zaštite potrošača“, dodala je ministarka. 

Kako je kazala, ovim zakonom izvršeno je dalje usaglašavanje sa zakonodavstvom EU u delu koji se odnosi na oblast turizma i koji podrazumeva obavezu trgovca da pruži informacije o prodajnoj ceni u jedinstvenom iznosu koji pored usluga iz programa putovanja sadrži i sve dodatne troškove.

Ovako tegistar Ne zovi izgleda u Hrvatskoj OVDE

You may also like