Ljudski resursi nezaobilazan faktor u turističko-ugostiteljskom sektoru

Od strane Ozon
0 komentar

Sremska Mitrovica – Danas je u gradskoj kući održana radionica za predstavnike opštinske turističke organizacije, u okviru programa edukacije ljudskih resursa u turizmu, u saradnji sa turističkom organizacijom Srbije i centrom za istraživanje, studije i turizam.

Program sprovodi Nacionalna turistička organizacija Srbije u saradnji sa Centrom za istraživanja i studije turizma i predstavlja okvir za unapređenje konkurentnosti kadrova u turizmu Republike Srbije i implementacije aktivnosti kreiranja savremenih turističkih proizvoda baziranih na doživljaju.

Sremska Mitrovica ima ogroman potencijal za razvoj turizma i to u svim oblastima, svim vidovima turizma, od eko, etno, verskog turizma, manifestacionog, kulturnog do agro i ruralnog turizma, ali smo svesni da taj potencijal nije najbolje iskorišćen i da nije na najbolji način prezentovan  domaćim i stranim turistima, rekao je Petar Samardžić, zamenik gradonačelnice.

  • Da bi se to stanje promenilo, poboljšalo, unapredilo, od velikog su značaja ovakve edukacije koje su namenjene ljudima koji se na lokalnom nivou bave razvojem turizma a koje vode, lica, ljudi koji imaju ogromno iskustvo, znanje i veštine u oblasti turističke privrede. Za očekivati je da će ovakve edukacije doprineti unapređenju alata za promociju, marketing, brendiranje turističke destinacije, proizvoda i usluga i to u pravom momentu, u pravo vreme, sada kada se očekuje i formiranje gradskog turističkog info centra koji će upravo imati tu funkciju. Jedna od najvećih prepreka i možda kočnica u razvoju Sremske Mitrovice kao turističke destinacije jeste nedostatak gradskog hotela sa većim smeštajnim kapacitetom, tu su nam zaista potrebni partneri i stoga očekujem i nadam se od ovih edukacija, da će iznedriti rešenje za privlačenje investitora i iznedriti rešenje za uopšte uspostavljanje dobrog plana razvoja turizma i za unapređenje prezentacije turističkog potencijala grada Sremska Mitrovica, što će doprineti  da Sremska Mitrovica postane poznata turistička destinacija u koju će dolaziti i strani i domaći turisti.

Sprovođenje Programa stavlja se u kontekst oporavka turističke privrede od krize izazvane pandemijom virusa SARS KoV-2 kroz seriju od 30 radionica u oblastima koje treba da doprinesu unapređenju sveukupnog marketing sistema turizma Republike Srbije u skladu sa usvojenim Strategijskim marketing planom turizma Republike Srbije do 2025.

Imajući u vidu epidemiološku situaciju radionice su podeljene u 10 tematskih oblasti sa idejom sprovođenja u tri “klastera” (Vojvodina; Centralna, Zapadna i Jugozapadna Srbija i Istočna i Jugoistočna Srbija).

  • Ideja je da oko 250 učesnika prođe kroz program obuka i edukacija, do sada je malo više od jedne trećine obuka sprovedeno, preko 300 učesnika je prošlo, negde oko 70 lokalnih turističkih organizacija, vrlo smo zadovoljni zato što nisu samo predstavnici javnog sektora nego i privatnog sektora, tu mislim na hotelijere, turističke agencije, rentijere, smeštaje, organizacije civilnog društva, takođe i predstavnike akademije, tako da danas ono što je tema jeste kreiranje krovnog brenda turističke destinacije, način na koji jedna destinacija kreira brend a s druge strane inicira proces brendiranja kroz period svog razvoja.“ rekao je doktor Milan Đulić, predsednik upravnog odbora centra za istraživanje i studije turizma, Novi Sad.

Dušan Drča, direktor turističke organizacije Grada Sremska Mitrovica, zahvalio se turističkoj organizaciji Srbije i centru za istraživanje i studije turizma,  što su izabrali Sremsku Mitrovicu,  kao jedan od gradova gde se vrši edukacija u ovom vremenu koje nas je sve zadesilo vezano za virus korona.

  • Svi smo mi u tome, pogotovo u turizmu gde to dosta trpi posledica, ova neka edukacija, kako da se mi svi snađemo u svemu ovome i kako da napravimo neki novi korak svakako da će nam značiti. Ono što je zanimljivo i što je tema, jeste da smo svi svesni da Mitrovica ima izvanredan turistički potencijal, to je prva stvar, a druga stvar je da je taj turistički potencijal neiskorišćen i mi moramo na ovakvim edukacijama i danas kada budemo slušali doktore i predavače svakako da i mi sami naučimo kako da izbrendiramo naš grad i sve njegove prednosti, koje znamo da malo koji grad ima. Po meni brend Sremske Mitrovice je sama istorija ali ne bih se samo zadržao na istoriji jer je Mitrovica danas grad koji se razvija u jedan ozbiljan evropski grad, gde imamo šta da ponudimo, pogotovo tokom leta kada kroz našu plažu dnevno prođe preko 2000 do 3000 ljudi. Svesni smo i naših mana, da neke stvari nisu rađene dobro, a pre svega da nam fali kvalitetan smeštaj gde možemo da smestimo jedan autobus, ekskurzije dece tako da vrlo dobro znamo šta bi izbrendirali ali još bolje znamo gde su naši nedostaci i radimo na njima.

Ovaj program edukacije, kako objašnjavaju organizatori, treba da doprinese unapređenju mehanizama za promociju, marketing i brendiranje destinacija, proizvoda i usluga, pruži podršku unapređenju standarda ponude turističkih destinacija na teritoriji Srbije, pre svega ruralnih domaćinstava, kao i da omogući povećanje vidljivosti rentijera ruralnih domaćinstava, ponude proizvoda i usluga.

You may also like