Kako voziti motocikl po kiši?

Od strane Ozon
0 komentar

Nije retkost da pojedini motociklisti savetuju one manje iskusne kako je vožnja po kiši rizična, te da motocikl ne treba voziti po kiši. Ipak, pre ili kasnije neki od tmurnih oblaka uprskaće vam dan čak i kada vremenska prognoza tvrdi drugačije. Strah tada nije od pomoći.

Oblak ne donosi samo kišu, već i povećan rizik po motociklistu. Ukoliko znate šta treba da radite, kiša vam neće predstavljati problem. Dakle, šta treba da radite?

Ne paničite

Krupne kapi koje udaraju po motociklu i opremi, vetar koji podiže svu našu nekulturu sa asfalta uz igru munja zastrašuju ljude od pamtiveka. Biti na motociklu u lošim vremenskim uslovima nije uvek lako.

Osnov svih saveta je – bez panike.

Niste ni vi, ni motocikl od šećera. Kiša ne može da vam napravi štetu koliko vi možete da pogoršate situaciju ako ne vladate istom.

Dajte sebi vremena i prostora do odredišta. Nekoliko minuta gore–dole ne znači ništa, niti ćete manje pokisnuti.

Prilagodite stil vožnje

Kada god vozite motocikl u lošim uslovima, morate promeniti način na koji upravljate vašim ljubimcem. Otvaranje gasa mora biti vrlo nežno. Kočnice koristite progresivno i kočite ranije nego inače.

Pri skretanjima, ne naginjite motocikl previše. Ukratko rečeno, ne žurite nigde.

Opustite mišiće i oslobodite se napetosti. Ramena i laktovi moraju da budu „lagani“ na upravljaču kako ne bi uzurpirali motocikl dok se sam po prirodi fizike adaptira na podlogu. To je savet koji važi i za suvo, dok je po kiši još važnije ne stezati upravljač motocikla.

Nežna i glatka vožnja je ključ koji otvara vrata lepim iskustvima vožnje po kiši, koja zapravo i nije uvek tako loša.

Pazite na podlogu

Početak kiše, te prve kapi, čine podlogu najklizavijom. U prvim minutima kiše, voda se meša sa svim nečistoćama na kolovozu. Može se reći da ne vozite po vodi, nego po koktelu antifriza, ulja i prljavštine. Tada je najklizavije.

Izbegavajte bare. Nikada ne znate da li je samo mala akumulacija vode ili je udarna rupa. Ukoliko se desi da niz ulice teče bujica, držite veći gas od 2.000 do 3.000 obrtaja i ne dozvolite da vam se motocikl ugasi.

Po kiši, posebno je klizava horizontalna signalizacija. Pešački prelazi i bela farba su klizavi skoro kao led. Metalne površine, poput šahti, poklopaca i tramvajskih šina, takođe su mesta na kojima možete u milisekundi da izgubite kontakt sa podlogom. Ne postoje te gume koje mogu da izađu na kraj sa time, pa zato pazite na šta gazite.

Akvaplaning

Akvaplaning nastaje kada pneumatik ne može da istisne vodu ispod sebe, što dovodi do totalnog gubitka prijanjanja. Kod motocikla koji ima samo dva točka, gotovo da „nema spasa“ u tim situacijama.

Rešenje je da izbegavate akumulacije vode i kolotrage. Smanjite brzinu kretanja, posebno na bržim deonicama puta. Na ponašanje gume po kiši u velikoj meri utiče njen pritisak, pa vodite računa da je uvek u vrednostima koje je proizvođač propisao.

Pazite na ostale učesnike u saobraćaju

Sva nepisana pravila koja važe po suvom, važe i po kiši. Ne smete izgubiti logiku, morate da posmatrate dešavanja u saobraćaju i identifikujete potencijalne rizike i opasnosti. Vidljivost po kiši je smanjena, svi žure da stignu što pre do odredišta.

Vozite kao da vas drugi ne vide, jer u većini slučajeva to i jeste tako. Kiša u gradovima koji imaju dobru infrastrukturu, usporava saobraćaj izmedju 3 i 16 procenata. Budite spremni na sve one koji imaju slabe nerve i one koji nisu krenuli na vreme.

Spremite dobru opremu

Nema ozbiljne vožnje motocikla niti planiranja daljih tura bez dobre kišne opreme. To možete naučiti kroz ovaj tekst ili na teži način ako budete primorani da vozite satima po kiši i hladnoći.

Obavezan deo opreme treba da se sastoji od kišnog odela i navlaka za rukavice i čizme. Dobre čizme od „GoreTex“ ili sličnog materijala pružaju visok nivo vodonepropusnosti. Ako nemate navlake za rukavice, dobar trik je da preko moto rukavice navučete najlonske sa pumpe. Nogavice pantalona treba da vam budu preko čizama kako vam se voda ne bi slila unutra.

Jedan od najvećih problema koja može da vam stvori nedostatak opreme, jeste vizir kacige koji magli. Delimično rešenje problema je da blago „odškrinete“ vizir ali to nije uvek moguće. Pravo rešenje je „Pinlock“ dodatak za vizir koji sprečava magljenje i gotovo je neizostavan deo opreme u lošim vremenskim uslovima. Većina kaciga već iz srednje klase su opremljene ovim sistemom.

Zaštitite vredne stvari i dokumenta

Pre ili kasnije svaka jakna i pantalone propustiće vodu do džepova. U tim slučajevima, može doći do kvara elektronskih uređaja.

Posebno vodite računa ako putujete dalje da vam kiša ne upropasti dokumenta, novac, pasoše i kartice za putarinu. Telefon obavezno demontirajte sa upravljača i sklonite na sigurno.

Navigacije koje su namenske predviđene za motocikl mogu da ostanu, sve ostalo teško da će „preživeti“ jednu kišnu vožnju. Ako koristite platneni prtljag na motociklu, obavezno ih prekrijte zaštitom koja se dobija uz prtljag.

Dobar trik je da sve vredne stvari zatvorite u plastične zip kesice.

Vožnja po kiši nije prepreka

Ne postoji loše vreme za vožnju motocikla, već samo loša oprema. Vožnja po kiši je sastavni deo motociklizma i zapravo, nije nikakav bauk ukoliko znate šta radite i posedujete adekvatnu opremu.

Sa druge strane, sasvim je opravdano da otkažete vožnju zbog lošeg vremena i dan iskoristite za druge aktivnosti. To vas neće učiniti manje bajkerom.

Na kraju vožnje, prvom prilikom operite motocikl i ne zaboravite da očistite i ponovo podmažete lanac i lančanike.

Izvor: polovniautomobili.com

You may also like