ePijaca postaje „interaktivna tržnica Srbije“

Od strane Ozon
0 komentar

Internet platforma ePijaca koja je pokrenuta sa ciljem da se pomogne poljoprivrednicima kojima su zbog pandemije bili odsečeni svi dotadašnji kanali prodaje i distribucije, prema najavi Ministarstva poljoprivrede, trebalo bi da postane „interaktivna tržnica Srbije“, javlja eKapija.

Ministarstvo poljoprivrede kreiralo je i osposobilo za rad ePijacu u roku od 48 sati početkom aprila i na njoj se do sada registrovalo više od 2.000 malih poljoprivrednih proizvođača iz svih delova Srbije.

Ideja je bila da se omogući bolji pristup tržištu, pre svega malim proizvođačima koji nemaju svoje veb prezentacije, kako bi oni predstavili svoje proizvode i kako bi njihova ponuda bila lako dostupna potrošačima.

Dodaje se da će na „interaktivnoj tržnici“ ponuda svih registrovanih proizvođača biti predstavljena sa slikama, informacijama o količinama, potvrđenim kvalitetom, cenom i raspoloživošću proizvoda, mogućnošću da se ponude osveže, kao i da se organizuju popusti i specijalne ponude.

U planu je i razvijanje posebne mogućnosti pretrage i pregleda za male distributivne lance.

U Ministarstvu poljoprivrede kažu da je platforma za devet meseci uspela da pomogne mnogim ljudima, kao i da ima široku ponudu, od džemova, sireva, namaza, mesnih prerađevina, poput kulena, šunke i kobasica, do vina, rakija, piva, prirodnih sokova i ostalih.

Platforma je prvog dana svog rada imala više od 20.000 poseta i to je nastavljeno narednih meseci.

Proizvođači organskih proizvoda ili domaćih, hladno ceđenih sokova imali su po nekoliko desetina narudžbina prvog dana, a mali proizvođaci povrća prodavali su na desetine tona malim distributivnim lancima.

Navode i da su penzioneri iz različitih delova Beograda i većih gradova Srbije uspeli da uspostave direktan kontakt sa svojim nekadašnjim prodavcima sa pijace i da organizuju dostavu na kućnu adresu.

Najveće interesovanje je za „premium food sector“ proizvode, kao što su kvalitetni sirevi i namazi, organski proizvodi, alkoholna pića, kao i prerađevine od bobičastog voća.

Svi proizvođači kraft (zanatskih) piva, koji su se registrovali prvog dana, imali su najmanje po jednu porudžbinu, kažu u ministarstvu.

Napominje se da je razvoj internet prodaje proces koji traje, kao i da se paralelno sa njim razvija i svest o značaju tog načina distribucije i kod proizvođača i kod kupaca.

Dostava, transport, specifična pakovanja, uslovi plaćanja, kao i mogućnost reklamacije predstavljaju prateće sisteme koje uz onlajn trgovinu takođe treba razvijati, napominju u Ministarstvu poljoprivrede.

You may also like