Završena deonica auto-puta Batrovci–Кuzmin

Od strane Ozon
0 komentari

Potpredsednica Vlade Republike Srbije i ministarka građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Zorana Mihajlović izjavila je danas da je u vreme epidemije završena rekonstrukcija auto-puta od Кuzmina do Batrovaca, odnosno granice sa Hrvatskom.

Mihajlović je, gostujući u Jutarnjem dnevniku Radio-televizije Srbije (RTS), istakla da se svi veliki infrastrukturni projekti realizuju i u vreme epidemije koronavirusa, tako da se danas u Srbiji gradi približno 520 kilometara puteva i pruga, na kojima je trenutno angažovano 2.600 radnika.

Vrednost tih projekata iznosi 2,6 milijardi evra, naglasila je ona i napomenula da se radovi izvode na nekoliko novih auto-puteva, kao i u železničkom saobraćaju.

Prema njenim rečima, grade se Moravski koridor, auto-putevi od Sremske Rače do Кuzmina i Ruma–Šabac–Loznica, kao i brza pruga od Beograda do Budimpešte, a pored toga, u rekonstrukciji i rehabilitaciji regionalnih i lokalnih puteva učestvuje više od 14.000 radnika.

Istovremeno, ona je ukazala na to da postoje i poteškoće u realizaciji projekata, navodeći da je najveći problem nabavka opreme i repromaterijala koji dolazi iz drugih zemalja.

Potpredsednica Vlade je prenela da će biti promena u dinamici, ali se ne očekuju velika kašnjenja, i iskazala zahvalnost građevinarima i svim kompanijama koje se uklapaju sa ovim promenama i rade na tako važnim projektima.

Neki ne viđaju svoje porodice, već su sve vreme u kampovima u kojima je potpuno organizovan život i rad. Takav slučaj je, na primer, sa 1.500 radnika angažovanih na brzoj pruzi od Beograda do Stare Pazove, ukazala je Mihajlović.

Prema njenim rečima, na prvom mestu je bezbednost radnika i poštovanje svih mera u vreme epidemije, tako da se gradi svuda gde postoje uslovi za to.

Ona se osvrnula i na međunarodni saobraćaj kroz našu zemlju, istakavši da on funkcioniše i da se država maksimalno trudi da snabde građane neophodnim potrepštinama.

Od 13. marta do danas, na teritoriju Srbije, ušlo je približno 150.000 kamiona, od čega je više od 70.000 za potrebe naše zemlje, a ostatak je u tranzitu, precizirala je Mihajlović.

Sve naše službe, od carine, sanitarne inspekcije do policije, rade najbolje moguće kako bi omogućile da se transport odvija što brže i efikasnije jer, kako je naglasila, saobraćaj i snabdevanje ne smeju da stanu.

Takođe, pored drumskog, funkcionišu i vodni i železnički transport, navela je Mihajlović i objasnila da je suština „zelenog koridora“, koji su predložile države članice CEFTA, da saobraćaj koji se odvija kroz više zemalja bude što brži i efikasniji.

Prema njenim rečima, Srbija je prva u regionu predložila i pripremila sve da se saobraćaj odvija najbrže moguće.

Ukinuli smo i policijske konvoje jer to usporava saobraćaj. Svi kamioni koji prolaze kroz Srbiju mogu da stanu na jedno od osam stajališta, gde mogu da sipaju gorivo i nastave put. Snabdevanje građana nam je na prvom mestu i ono se odvija na dnevnom nivou, potvrdila je ona.

Mihajlović je dodala da se i u vreme krize pokazalo da saobraćajni sektor funkcioniše, te da je u najkraćem roku omogućeno da građani imaju sve potrebno u prodavnicama, da teretnjaci nesmetano prolaze, a da se građani iz najudaljenijih delova sveta vrate u svoju zemlju.

Potpredsednica Vlade je upozorila na to da će biti velikih gubitaka u putničkom saobraćaju, navodeći da sada beležimo više od 120 miliona štete u transportu, a procene su da bi do kraja godine štete mogle da iznose približno 700 miliona evra.

Država priprema poseban program oporavka za građevinsku i saobraćajnu industriju u kojoj je zaposleno 330.000 radnika, podsetila je ona i naglasila da je važno da dan posle epidemije dočekamo što spremniji i sa što manje ekonomskih posledica.

Vlada Republike Srbije

Možda Vam se svidi i