Koncept za budućnost „Grad na dve obale“

Od strane Ozon
0 komentari

Koncept koji lokalna samouprava Grada Sremska Mitrovica razvija za budućnost jeste koncept pod nazivom „Grad na dve obale“.

Mitrovica se već suočava sa problemom nedostatka prostora za širenje, na severu grada pored naselja „Mala Bosna“ i „Mala Slavonija“ razvija se jedna industrijska zona, na zapadu je naseljeno mesto Laćarak, a na istoku druga industrijska zona. Upravo zbog toga, kako kaže predsednik Skupštine Grada Sremska Mitrovica, Tomislav Janković izrađen je plan detaljne regulacije centralne zone Mačvanska Mitrovica.

Tomislav Janković

„Mačvanska Mitrovica je već postala gradski deo Sremske Mitrovice, a uz činjenicu da je Brodogradilište “Sava” i zvanično prešlo u ruke Grada Sremska Mitrovica stvara se mogućnost da se na tom prostoru vremenom izgradi jedan moderan kompleks, odnosno stambeno – poslovni prostor. U ovom mestu imamo kompletno uređenu infrastrukturu u smislu elektro, vodovodne, telekomunikacione i kanalizacione mreže, a radi se i gasifikacija. Sve to je preduslov da se Mačvanska i daje razvija. Poslednjih deset godina imamo trend ubrzanog razvoja industrije i sve veći broj ljudi se iz sela seli u grad, s jedne strane to je dobro, jer se javlja potreba za širenjem grada i popunjavanjem starih gradskih celina, ali opet s druge strane nije dobro jer se sela pustoše. Baš zbog toga i radimo na konceptu „Grad na dve obale“, jer je njime predviđen dalji razvoj Mačvanske Mitrovice kao sastavnog dela grada. Tamo već postoji nova škola, ambulanta, u planu je da se u narednim godinama reši i problem vrtića, da se postojeći sanira i proširi, sve ti veliki, značajni kapitalni objekti će biti prisutni u Mačvanskoj Mitrovici i samim tim kvalitet života ljudi u najvećem mestu u severnoj Mačvi će biti u potpunosti jednak sa ljudima koji žive u Sremskoj Mitrovici“, kaže Janković.

U smislu infrastrukture, nastavlja on, radiće se na tome da se dve obale Save oslikavaju.

„Mačvanska Mitrovica ne može biti iste veličine kao Sremska, to je nemoguće, to nije ni ideja, ali u smislu kvaliteta života cilj je da se dve Mitrovice izjednače ili bar maksimalno približe, za čega svakako postoje preduslovi“, zaključuje Janković.

Predsednik Skupštine iznosi nekoliko ideja koje bi u bližoj budućnosti trebale biti realizovane, a tiču se Mačvanske Mitrovice.

„U narednom periodu postoji ideja da se izgradi još jedan most koji će povezati naseljeno mesto Laćarak i Zasavicu. Radilo bi se o tranzitnom mostu koji će doneti benefit ljudima koji žive kako na levoj, tako i na desnoj obali Save, i možda posebno njima zato što će skratiti vezu sa budućim autoputem Kuzmin – Sremska Rača i dalje prema Bijeljini, Brčkom i Banja Luci. S duge strane će dobar deo tranzitnog saobraćaja izmestiti i postojeći most će se u velikoj meri rasteretiti. Ubrzaće se protok robe, ljudi i usluga. Ovu ideju izneo je ministar poljoprivrede u Vladi Republike Srbije Branislav Nedimović, a za početak potrebno je obezbediti sredstva za izradu projektno – tehničke dokumentacije, nakon toga i za samu izgradnju. Svakako mislim da ćemo za sredstva konkurisati i kod pokrajinskih i kod republičkih nivoa vlasti, ali i kod Svetske banke“, priča Janković.

On dodaje da je ministar Nedimović u pregovorima i za realizaciju projekta rekonstrukcije savskog nasipa u Mačvanskoj Mitrovici. Na desnoj obali Save bilo bi urađeno ono što je i na levoj – uređen kej i infrastruktura za postavljanje mobilnih zaštitnih panela od visokih voda.

„Vrlo je važno izgraditi infrastrukturu, ali je jako bitno istu zaštititi, ali i ljude pre svega. Javlja se potreba da ono što smo nedavno uradili na levoj obali Save u smislu rekonstrukcije keja i mobilnih panela isto uradimo i na desnoj obali. U planu je da se mobilni paneli obezbede za oko 3 kilometara nasipa, odnosno za prostor od crpne stanice, pa do kraja keja, tačnije do početka biciklističke staze. Za sredstva ćemo konkurisati kod Svetske banke, a cilj je da ovaj projekat bude realizovan u narednih pet godina“, priča predsednik Skupštine.

Izgradnja mosta preko kanala Bogaz u Mačvanskoj Mitrovici odložena je za narednu godinu, a usled pandemije virusa korona koja je uticala na sve sfere života pa i na infrastrukturne radove.

Radi se o mostu koji spaja naselje Lopatovac i ostatak Mačvanske Mitrovice, a čija izgradnja je trebala startovati ovog proleća.

„Na našu veliku žalost čitava priča oko mosta na preko kanala Bogaz je morala biti pomerena za novembar mesec kada je u planu raspisivanje tendera za izvođača radova. Za ovaj projekat je u potpunosti zaduženo Javno preduzeće „Putevi Srbije“ , kako za izradu projektno – tehničke dokumentacije, tako i za finansijski aspekat. Kada govorimo o mostu imali smo dve opcije, jedna je bila da izgradimo most na lokaciji gde se trenutno nalazi postojeći i to sličnog gabarita ili da pristupimo drugom rešenju, da izgradimo most na dva stuba, dužine 29 metara, a širine 9 metara sa dve kolovozne trake od po 3 metra i dve pešačke staze širine 1,5 metara. Za drugo rešenje smo se i odlučili, jer će taj most zadovoljavati potrebe budućeg razvoja kako Mačvanske Mitrovice, tako i susedne katastarske opštine Salaš Noćajski, odnosno biće pogodan i za transport radnih i poljoprivrednih mašina. Most će se, prema projektu, graditi u nastavku ulice Lale Stankovića, a predračunska vrednost projekta je oko 50 miliona dinara“, objašnjava Janković.

On za kraj dodaje da je prvobitno planirano da se most ove jeseni završi obzirom da je pripremljena sva potrebna dokumentacija, ali zbog situacije sa korona virusom „Putevi Srbije“ su početak realizacije projekta odložili za jesen kada će biti tender, odnosno proleće kada se očekuju konkretni radovi.

Možda Vam se svidi i