Epidemija korona virusa i uvođenje vanrednog stanja nisu značajno uticali na cene polovnih automobila u Srbiji, odnosno na prodavce da ih koriguju.

Analiza je obuhvatila 117.000 jedinstvenih oglasa fizičkih lica i trgovaca, koliko ih je ukupno bilo na sajtu polovniautomobili.com u periodu od 16. marta, kad je uvedeno vanredno stanje, pa do 16. aprila. Analiza je pokazala da je u periodu od mesec dana pre i nakon početka vanrednog stanja gotovo identičan procenat onih koji su odlučili da posle oglašene prodaje dodatno spuste ili podignu prvobitnu cenu automobila. U periodu od 16. marta, pa do 16. aprila, na sajtu polovniautomobili.com bilo je oko 117.000 jedinstvenih oglasa, a cena je u proseku za 7 odsto spuštena kod njih 15.923, odnosno kod 14 odsto. U istom periodu kod 4.962 oglasa (4 odsto) cena je povećana u proseku za 10 odsto. Kada se to uporedi sa periodom pre uvođenja vanrednog stanja, od 14. februara do 15. marta, tada je kod 15 odsto oglasa cena naknadno spuštena i to u proseku za 6 odsto, dok je kod 4 odsto oglasa iz tog perioda cena uvećana i to u proseku za 9 odsto. Ovi podaci govore da novonastala situacija nije značajno uticala na one koji prodaju automobil da koriguju, odnosno da spuste ili povećaju cene svojih polovnih automobila.
Kakva su očekivanja kupaca
Sajt polovniautomobili.com sproveo je u prvoj polovni aprila među svojim registrovanim korisnicima anketu o uticaju epidemije korona virusa na tržište automobila. Kada je reč o cenama, velika većina anketiranih smatra da cene automobila neće pasti ili će taj pad biti privremen, odnosno da će se cene vratiti na prethodni nivo nakon ukidanja vanrednog stanja. Takođe, samo 13,7 odsto anketiranih navelo je da je definitivno odustalo od kupovine, dok je čakdve trećine reklo da je kupovinu odložilo. Da nisu odustali od kupovine automobila reklo je 19 odsto anektiranih.Autor: polovniautomobili.com