Sremska Mitrovica – Danas su startovali radovi na asfaltiranju kružne raskrsnice na ulazu u Sremsku Mitrovicu sa auto – puta, takozvane Radinačke petlje, a iste su tim povodom obišli načelnik Uprave za opšte i zajedničke poslove i imovinu Miroslav Jokić, kao i zamenica gradonačelnika Svetlana Milovanović.
Prema rečima Jokića unutrašnji prečnik nove raskrsnice iznosiće oko 45, a spoljašnji 60 metara.
“Današnjem asfaltiranju je prethodilo mnogo toga, postojeća raskrsnica, koja već sada ne izgleda onako kako je izgledala, zahtevala je kompletnu rekonstrukciju, odnosno veliki broj proširenja, a to je iziskivalo značajne zemljane radova i nasipanje terena, kao i izmeštanje određenih starih i postavljanje novih vodova u infrastrukturnom smislu za sve one objekte i uređaje koje planiramo da u budućnosti postavimo na ovoj lokaciji. Nakon dva meseca od početka radova konačno smo došli i do asfaltiranja polovine buduće kružne raskrsnice”, rekao je načelnik.
On je dodao da je Radinačka petlja deseta lokacija u gradu na kojoj će se saobraćaj regulisati putem kružne raskrsnice, ali napomenuo da je ona svakako najvažnija sa aspekta bezbednosti.
“Raskrsnica koja se ovde nekada nalazila predstavljala ogromni problem za vozače, pogotovo za one koji ne žive na ovom prostoru, nego dolaze u naš grad, a u prilog tome govore i brojne nesreće koje su se u prethodnom periodu dešavale na ovoj lokaciji”, podseća Jokić.
Načelnik dalje kaže da će u toku današnjeg dana biti završeno postavljanje prvog, odnosno bitnosećeg sloja asfalta u debiljini od 14 cm, a da će se u narednim danima radovi nastaviti i na drugoj polovini kružne raskrsnice, te da će doći do blage izmene u režimu saobraćaja, napominjući da će se on i dalje odvijati bez prekida, ali će biti nešto otežan.
Jokić je objasnio da će kada dođe do izmene režima saobraćaja, ovaj deo raskrsnice koji se trenutno asfaltira biti pušten u upotrebu, odnosno pravac prema Sremskoj Mitrovici – ulica Dimitrija Davidovića će biti prohodna.
“Projekat izgradnje ove kružne raskrsnice je do detalja definisao saobraćajnu signalizaciju i način odvijanja saobraćaja u sve četiri faze istog. U prvom mahu režim saobraćaja se neće puno menjati u odnosu na postojeći, jer će se radovi intenzivirati na samom obodu raskrsnice, ali kako budu dalje odmicali, tako će se postojeći kolovoz, odnosno stara saobraćajnica zatvarati, jer i ona mora da pretrpi izmene, kako u smislu kolovozne konstrukcije, tako naravno i u smislu asfalta koji će biti postavljen”, kaže Jokić.
Kružni tok će obuhvatati, kako je dalje objasnio načelnik, i biciklističke staze.
“Biciklističke staze jesu ono na čega će lokalna samouprava u budućnosti obratiti pažnju i obezbediti određena sredstva za izgradnju istih, jer ćemo na taj način podići nivo kvaliteta života naših građana”, rekao je Jokić.
Vrednosta projekta izgradnje kružne raskrsnice iznosi oko 60 miliona dinara, a kompletno je finansiran od strane Javnog preduzeća “Putevi Srbije”.
“Ovim putem želim da se zahvalim “Putevima” koji su već tradicionalno naš partner u realizaciji saobraćajnih infrastrukturnih projekata, što ukazuje na jednu dobru saradnju, a zasigurno ministar u Vladi Republike Srbije, Branislav Nedimović, nekadašnji graonačelnik Sremske Mitrovice, svakako ima mnogo uticaja na to”, reka je načelnik.
Prema njegovim rečima, ukoliko vremenske prilike to dozvole u prvoj polovini decembra meseca će svi radovi biti privedeni kraju i raskrsnica će biti otvorena za saobraćaj.
“Grad Sremska Mitrovica u planovima razvoja u budućnosti svakako ima i nove kružne raskrsnice, jer napominjem da je kružna raskrsnica najbezbedniji način regulisanja saobraćaja prilikom ukrštanja puteva i mi insistiramo na njima zato što na taj način utičemo na povećanje stepena bezbednosti svih učesnika u saobraćaju. One naravno jesu skuplje u odnosu na postavljanje klasičnih semafora i znakova, ali bezbednost naših građana se nikada ne dovodi u pitanje”, ističe načenik.
On je današnji obilazak radova iskoristio i kako bi apelovao na vozače da obrate dodatnu pažnju na postavljenu saobraćajnu signalizaciju, da prilagode brzinu vožnje uslovima na putu i vode računa kako o svojoj bezbednosti, tako i o bezbednost svih onih koji se nalaze na pomenutoj deonici.