Uskoro obnova pruge Beograd – Zagreb, modernizacija dela od Rume do Šida?

Od strane Ozon
1 komentar

Srbija i Hrvatska su započele razgovore o rekonstrukciji pruge Beograd – Zagreb u dužini od 412 kilometara, na železničkom Koridoru 10, kako bi se dve zemlje dodatno povezale. Predsednici Srbije i Hrvatske Aleksandar Vučić i Kolinda Grabar Kitarović su u Zagrebu načeli tu temu, a resorna ministarstva su usaglasila okvir za protokol o saradnji na projektu rekonstrukcije pruge, koji bi trebalo da bude potpisan u narednih desetak dana.\

Deo pruge kroz Srbiju je dug 116 km i prema podacima Ministarstva građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture, koji su dostavljeni Tanjugu, planirana je rekonstrukcija oba koloseka na celoj deonici Golubinci – Šid, odnosno do granice sa Hrvatskom, kao i modernizacija dela od Rume do Šida.

Procenjena vrednost radova u Srbiji je oko 250 miliona evra.

Privrednici pozdravljaju početak razgovora o obnovi pruge i poručuju da intenziviranje železničkog saobraćaja može da doprinese ekonomskom razvoju dve zemlje.

Prema nekim podacima iz 1938. godine, putovanje vozom od Beograda do Zagreba je trajalo samo četiri sata, dok je sada zbog lošeg stanja pruge potrebno oko sedam i po sati.

Prethodnih godina najkraće vreme između Zagreba i Beograda zabeleženo je 2013. godine, kada je iznosilo 6 sati i 37 minuta i tada je samo jedan voz direktno saobraćao na toj ruti.

U Infrastrukturi železnice Srbije je rečeno Tanjugu da je pruga Beograd – Zagreb kroz Srbiju dvokolosečna, elektrificirana i projektovana za brzine od 120 km na sat.

Levi kolosek iz pravca Beograda ka Šidu je u boljem stanju i brzina vozova od Batajnice do Šida je oko 100 km na sat.

Desni kolosek u lošem stanju

Sa druge strane, deonica od Beograda do Batajnice je u nešto lošijem stanju i na njoj se vozovi kreću brzinom između 40 i 80 km na sat.

Takođe, desni kolosek iz pravca Beograda ka Šidu, na deonici od Rume do Šida, u lošijem je stanju i na deonici Ruma – Šid od 60 km, brzina vozova je između 30 i 50 km na sat.

Deonica Beograd – Stara Pazova u dužini od 34,5 km biće modernizovana u okviru izgradnje pruge za velike brzine Beograd – Subotica – Budimpešta sredstvima kineskog kredita.

Na levom koloseku od Stare Pazove do Šida brzina vozova je sada 100 km na sat i potrebne su manje rekonstrukcije da bi se podigla na 120 km na sat.

Na desnom koloseku, između Rume i Šida, neophodno je rekonstruisati celokupan gornji stroj pruge.

To podrazumeva zamenu šina, pragova, kolosečnog pribora i rešetke, tucanika i skretnica.

Takođe, neophodne su i manje rekonstrukcije na deonici Stara Pazova – Ruma.

Celokupna rekonstrukcija tih deonica treba da omogući da brzina vozova i na desnom koloseku bude 120 km na sat.

U Infrastrukturi železnice Srbije podsećaju da je pruga Ruma – Golubinci od 17,9 km, na međunarodnoj železničkoj magistrali Beograd – Šid – Zagreb, rekonstruisana i modernizovana sredstvima ruskog kredita 2015. godine.

Vrednost radova je iznosila 12,9 miliona dolara, a nakon rekonstrukcije pruga je osposobljena za brzine od 120 km sat.

RTV

You may also like

1 komentar

Saša 16.02.2018. - 4:55 pm

Pa nove šine im stoje već 15 godina pored pruge i čekaju ko će ih ugraditi

Komentari su zatvoreni.