Ima li Mitrovica prepoznatljiv SUVENIR?

Od strane Ozon
0 komentar

Naš grad se uprkos sjajnoj poziciji na reci, u Sremu gde je došlo do mešanja mnogih kulturnih kodova i veličanstvenoj istorijskoj prošlosti nalazi u situaciji da nema iskristalisan suvenir koji ga u potpunosti definiše i koji bi svaki turista poželeo da ima.

Meštani Sremske Mitrovice, sa druge strane, odgovaraju da je simbol Mitrovice Sirmijum, kompleks „Carska palata“, Žitni trg, dok ima i onih koji kao najprepoznatljiviju građevinu vide pešački most. U Turističkoj organizaciji, tvrde da to neslaganje nije problem, nego samo oličenje sredine koja ima toliko mnogo toga prepoznatljivog.

turisticka-organizacija-logo

Direktorka Turističke organizacije Grada Tanja Poznić kaže da je u prethodnoj godini preko deset hiljada ljudi posetilo lokalitet „Carska palata“ gde se nalazi i zvanična suvenirnica, i da nedostatak jednog suvenira koji bi označavao Sremsku Mitrovicu nikako ne sme da se posmatra kao problem: „Ovaj grad ima mnogo simbola koji bi mogli da postanu suveniri, tj simbola različite tematike i iz različitih perioda. Tražnja turista diktira ponudu suvenira, a teško i da bilo koja opština u okolini ima strogo definisan suvenir koji može da se poistoveti sa njom, tako da se može reći da Mitrovica ima sasvim dobru ponudu“, jasna je Poznić.

Suvenire izrađuju privatni proizvođači, uglavnom na nivou hobija i svakog meseca im se isplaćuje procenat od prodatih predmeta. Trenutno ih ima preko deset, a teme i simbole koje će stilski obraditi, kao i način rada biraju sami, nakon čega ih nude Zavodu za zaštitu spomenika kulture Sremske Mitrovice pod čijom je nadležnošću suvenirnica u Carskoj palati.

Carska-Palata5-1

Osim potvrde da je ponuda suvenira zadovoljavajuća, direktor mitrovačkog Zavoda Ljubiša Šulaja ubeđen je da postoji još dosta prostora za napredak: „Pokušavali smo na različite načine da se opredelimo i polako počnemo da forsiramo jedan tip suvenira po kojem će Mitrovica biti prepoznatljiva. To, međutim, nije išlo kako smo zamislili i odlučeno je da pratimo prodaju i ponudu, te da je polako prilagođavamo željama kupaca i mašti proizvođača, ali uz želju da uskoro iskristališemo nešto prepoznatljivo“, kaže Šulaja i dodaje da zarada, zbog niskih cena, i nije velika, ali da mnogo znači gradu i njegovom identitetu.

Sve u svemu, jasno je da je ponuda na zadovoljavajućem nivou, ali da Sremska Mitrovica još uvek nema svoj simbol po kojem bi bila prepoznatljiva, pa ostaje nada da će najavljene izgradnje i početak rada hotela u Sremskoj Mitrovici pojačati turističku ponudu, a samim tim i lepezu izbora u mitrovačkim suvenirnicama.

You may also like