Od 1. januara snižen je kriterijum prolaska teorijskog ispita u auto-školama za pet bodova.

Novina je i elektronsko polaganje, kao i obaveza ispitivača i saobraćajnog policajca da tokom praktičnog ispita nose laptopove, što je usporilo celu proceduru. To znači da je od ove godine kandidatu potrebno 85 od 100 bodova kako bi prošao teorijski ispit, umesto dosadašnjih 90.

– To je povećalo prolaznost na ovom ispitu za oko pet odsto. Reč je u proseku o jednom ili dva pitanja – kaže Petar Rašeta iz Privredne komore auto-škola Srbije, i dodaje da se teorijski ispiti sada polažu na računarima, što umnogome ograničava polaganje.
Polaganje na računaru pravi poteškoće kandidatima u ruralnim sredinama.

– Sada broj kandidata na ispitu zavisi od broja računara kojima raspolaže škola. To je četiri do pet kandidata, dok ih je ranije bilo i više od deset.

Ovaj vid polaganja doneo je poteškoće i kandidatima, pre svega u ruralnim sredinama.

– Recimo, imate poljoprivrednika sa 30 godina koji se prvi put susreće s računarom. Logično je da on nespretno klikne i napravi grešku na ispitu – rekli su kažu za „Blic” u jednoj auto-školi.

Kada je reč o praktičnom polaganju za B-kategoriju, promene su više uticale na rad organizatora ispita nego na uspešnost kandidata.

– I ispitivač i saobraćajni policajac moraju da nose laptopove i da budu prikačeni na internet tokom ispita kako bi kompjuter pratio rutu kojom se kandidat kreće. Problem za mnoge škole je što dok se nakače na wi-fi okolnih kafića izgube i do sat – navode u pomenutoj auto-školi, kao i da je elektronsko bodovanje praktičnog ispita umnogome usporilo proceduru polaganja.

Navode da server u koji se unose podaci često blokira, pa dnevno ispituju šest kandidata, umesto sedam.
Izvor: Blic

You may also like