Sremska Mitrovica – Tokom prošle i početkom 2015. godine JKP „Vodovod“ sprovelo je istraživanje javnog mnjenja u vezi sa informisanjem potrošača o aktivnostima tog javnog preduzeća i prijavom problema korisničkom servisu. Ovo preduzeće kontinuirano prati potrebe stanovništva sa aspekta redovnog i kvalitetnog snabdevanja vodom za piće, a na ovaj način želi da unapredi i odnos prema potrošačima.
Oko 5500 ispitanika u gradu i u nekoliko sela sremskomitrovačke opštine iznelo je svoje stavove o tome na koji način dobijaju informacije iz Vodovoda i šta je za njih najprihvatljivije.Nekoliko pitanja bilo je vezano za broj telefona na koji mogu da prijave problem, kao i za mišljenje o radu korisničkog servisa. Istovremeno, upitnik je trebalo da pokaže i koliko naši sugrađani znaju o svojim obavezama u vezi sa održavanjem skloništa za vodomer.
Preporuka relevantnih agencija je da se istraživanja javnog mnjenja ovakvog i sličnog tipa rade svake tri godine. Na taj način se može doći do podataka o mišljenju potrošača, važnim za stalno unapređenju pružanja usluga. Saša Bugadžija, direktor JKP “Vodovod“ ističe da ovo preduzeće koje obavlja delatnost od vitalnog značaja za funkcionisanje života u gradu ovim putem dolazi do saznanja kakve su navike i percepcije potrošača u vezi sa našim uslugama.
„Posebnu važnost ima rad korisničkog servisa čime je značajno unapređen kontakt sa korisnicima. Istovremeno, dobijeni podaci o navedenim temama ukazuju i na to koje segmente rada bi trebalo poboljšati“, rekao je direktor Bugadžija.
REZULTATI:
1. Na pitanje o redovnosti informisanja o aktivnostima „Vodovoda“ 25% ispitanika se retko informiše o tome, 15% – redovno, 40% – povremeno, a 20% – uopšte nije informisano. Obaveštenja putem plakata odgovara najvećem broju građana – njima 48% ( najviše u seoskim sredinama ) ,putem sajta „Vodovoda“ informiše se 38%, a posredstvom drugih medija – 14%.
2. 72% anketiranih zna da problem može da prijavi korisničkom servisu na broj 626 – 200. Isto toliko njih zna da se na računu za vodu nalazi taj broj. 70% anketiranih nije do sada koristilo taj broj, dok ostalih 30% jeste. Od onih koji su koristili, 86% je zadovoljno uslugama korisničkog servisa.
3. Kada je reč o skloništu za vodomer, 63% ispitanika zna da je u obavezi da održava to mesto i omogući nesmetan prilaz radnicima „Vodovoda“ prilikom očitavanja vodomera. Na propisan način 78% naših sugrađana održava sklonište za merni instrument.
U vezi sa ovom poslednjom grupom pitanja objavljujemo propis vezan za sklonište za vodomer. Prema gradskoj Odluci o vodovodu član 17 glasi:
Svaki vodovodni priključak mora da ima vodomer, koji se postavlja u zasebno sklonište locirano na max. 1,0 m od regulacione linije.
Sklonište za vodomer mora da se održava tako da je uvek čisto, suvo i da je vodomer zaštićen od mraza, oštećenja i krađe.
O održavanju skloništa za vodomer stara se korisnik, skupština zgrade odnosno savet zgrade.